Vytvorené: 18. 10. 2014 Tlačiť
Po vychodení ľudovej školy študoval za technického kresliča v Štátnej škole v Banskej Štiavnici. Vyštudoval vojenskú akadémiu vo Viedni. Bol dôstojníkom rakúsko-uhorskej armády a jej hlavným stavebným majstrom, špecialistom na stavanie vojenských pevností. Pôsobil v Bratislave, Ľvove, Krakove, Dubrovníku...
Od roku 1892 robil pokusy s prototypom vrtuľníka vlastnej konštrukcie. 13. 8. 1895 mu vynález vrtuľníka patentovali. Bol dlhý 6,5 m a mal hmotnosť 50 kg. Vzniesol sa 50 cm nad zem. Senzačnú správu o jeho vynáleze vrtuľníka uverejnili bratislavské noviny Pressburger Presse. V roku 1903 sa vzniesol Bahýľov vrtuľník do poldruhametrovej výšky a o dva roky neskôr sa dostal štyri metre nad zem - 15.6.1905 zaprotokolovala aj Medzinárodná vzduchoplavecká organizácia. Patent dostal i na balón poháňaný vzdušnou turbínou, parný tank a spolu s Marchalom na prvý benzínový automobil na Slovensku.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |