Vytvorené: 30. 06. 2015 Tlačiť
Ich jadro tvorí montážny systém záberových uhlov a postavenia kamery. Okrem výrazových prostriedkov spojených so záberom (druhy záberov, sklon kamery, optická kresba, hĺbka ostrosti, kompozícia záberu, pohyby predmetov, pohyby kamery, deformácia obrazu, zmnožená expozícia) a s montážou (technický strih, dramaturgická skladba, asociatívna skladba, obrazovo-zvukový kontrapunkt, filmová interpunkcia) patrí sem vyjadrenie filmového času a priestoru, konštrukcie rozprávacích rovín, použitie prirodzených zvukov, ticha, hudby a slova, filmové herectvo, tvorivá stránka maskovania, kostýmovania, dekorácií a osvetľovania, tvorivé využitie farby, širokouhlého plátna, stereofónneho zvuku, stereoskopického filmu, polyvízie a pod.
Do filmovej reči sa obyčajne nezahŕňajú filmové drámy (scenáristika), ktoré tvoria samostatnú oblasť alebo splývajú s filmovými druhmi a žánrami.
Zaoberá sa morfológiou filmového diela ako systémom podávania určitého obsahu divákom. Systematizuje filmové výrazové prostriedky pre potreby filmovej tvorby, filmovej pedagogiky aj vzhľadom na správne „čítanie“ (chápanie) filmu divákmi.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |