Vytvorené: 17. 07. 2020 Tlačiť
Cieľom výchovy a vzdelávanie dospelých je všestranný harmonický rozvoj dospelých, rozvíjanie ich:
ktoré vplývajú na formovanie osobného spôsobu života a životnej filozofie dospelého človeka.
Cieľovou štruktúrou sa chápu želateľné znaky a zmeny osobnosti, ktoré chce výchova a vzdelávanie dospelých jednotlivcov a kolektívov dosiahnuť.
Hlavným cieľom výchovy a vzdelávanie dospelých je cieľavedomé utváranie, formovanie dospelých, ich optimálne uplatnenie v ekonomickom živote spoločnosti, hlavne v profesionálnej sfére prostredníctvom pracovných výkonov, ako aj ich ovplyvňovanie v mimopracovnom občianskom, spoločenskom živote na riadení spoločnosti, ako aj v kvalite ich osobného individuálneho života.
Čiastkové ciele výchovy a vzdelávanie dospelých smerujú do oblasti získania nových vedomostí, medzipredmetových súvislostí a vzťahov, vedeckých objavov, rozvoja požadovaných zručností a vlastností v profesionálnom, sociálnom aj osobnom živote, osvojenia si požadovaných návykov, rozvoja nových schopností, rozvoja alebo zmeny postojov rozvíjania presvedčení, rozvoja želateľných vlastností.
Obsahom výchovy a vzdelávanie dospelých sa rozumejú všetky druhy podnetov, činností, vplyvov pôsobenia, ktoré spoločnosť, spoločenské skupiny alebo jednotlivci uplatňujú aby u iných ľudí al u seba vypestovali želateľné vlastnosti, znaky, črty alebo iné zmeny osobnosti. Konkretizácia obsahu sa potom premieta do:
Pri stanovení cieľov a obsahu výchovy a vzdelávanie dospelých vo vzdelávacích podujatiach rozmanitých organizácií, štátnych, podnikových i súkromných, prevláda v súčasnosti odborný profesionálny prístup k novým poznatkom, ich aplikácií i vo výcviku v zručnostiach.
Vzdelávacie podujatia majú a výchovný formatívny význam v oblasti výmeny názorov a skúseností, konfrontácie teórie s praxou, nových pohľadov na realitu, perspektívy i prognózy vo výchove a vzdelávaní dospelých.
Formy, metóy a prostriedky výchovy a vzdelávanie dospelých rešpektujú osobnosti a špecifiká dospelých pri vzdelávaní. Ich vývin a zrenie, ktoré vyplývajú z rozličných pracovných a životných skúseností, z motivácie dospelých, zo snahy o sebarealizáciu a osobnostný rast, zo spôsobov učenia a pamäti a prispôsobujú im výchovné a vzdelávacie formy, metódy a prostriedky hromadného vyučovania, skupinového i individuálneho vyučovania a učenia.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |