Autor: Igor Krucovčin, Doplnené 21. 01. 2024

Vytvorené: 29. 10. 2020 Tlačiť

1. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete priamo riadiť rozsvietenie žiarovky.

Priame riadenie žiarovky

_______________________

2. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete nepriamo riadiť rozsvietenie žiarovky.

Nepriame riadenie žiarovky

_______________________

3. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete nepriamo riadiť rozsvietenie žiarovky. Použite relé s oneskorením príťahu.

Oneskorený príťah

_______________________

4. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete nepriamo riadiť rozsvietenie žiarovky. Obvod má fungovať ako schodišťový vypínač v bytovom dome.

Schodišťový vypínač

_______________________

5. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete riadiť svietenie žiarovky. Na rozsvietenie použite iné tlačidlo ako na zhasnutie.

Samoprídrž

_______________________

6. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete počítať počet ľudí prichádzajúcich do práce. Každý zamestnanec pri vstupe do budovy musí stlačiť tlačidlo. V smene musí byť 6 ľudí. 

Počítanie zamestnancov pri vchode

_______________________

7. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete počítať počet ľudí prichádzajúcich do práce. Každý zamestnanec pri vstupe do rôznej z troch hál musí stlačiť tlačidlo.

Počítanie zamestnancov pri halách

_______________________

8. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete riadiť svietenie žiarovky. Po 30. rozsvietení musí žiarovka ostať trvalo svietiť.

Počítanie 30 zamestnancov

_______________________

9. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete riadiť svietenie žiarovky. Po 30. rozsvietení musí žiarovka ostať trvalo svietiť. 1 minútu po rozsvietení žiarovky sa musí spustiť bzučiak zvolávajúci zamestnancov na poradu.

Pozvanie všetkých zamestnancov na poradu

_______________________

10a. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne bzučiak po stlačení tlačidla bzučať.

10b. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom prestane bzučiak po stlačení toho istého tlačidla bzučať.

Zapojenie bzučiaka 

_______________________

11a1. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť.

11a2. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť (pomocou samoprídrže).

11b. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla blikať.

11c. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začnú po stlačení tlačidla dve žiarovky navzájom preblikávať.

Zapojenie žiarovky

_______________________

12a. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť a bzučiak bzučať.

12b. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť a bzučiak prestane bzučať.

Zapojenie žiarovky a bzučiaka

_______________________

13a. Dve žiarovky zapojte paralelne.

13b. Dve žiarovky zapojte sériovo.

Sériové a paralelné zapojenie

_______________________

14. Realizujte 4-vstupovú logickú funkciu OR.

Logická funkcia OR

_______________________

15. Realizujte 4-vstupovú logickú funkciu AND.

Logická funkcia AND

_______________________

16. Realizujte 1-vstupovú logickú funkciu NOT.

Logická funkcia NOT

_______________________

17. Realizujte 3-vstupovú logickú funkciu NAND.

Logická funkcia NAND

_______________________

18. Počítadlom spočítajte 10 priblížení prsta. Potom nech automaticky rozsvieti žiarovka.

Počítanie stlačení

_______________________

19. Počítadlom spočítajte priblíženie prsta. Po 10 priblížení prestavte počítadlo tlačidlom na číslo 10. Nulovanie skôr nech je nemožné. 

Nulovanie počítadla

_______________________

20. Počítadlom spočítajte počet stlačení prstom. Po 10 stlačení počítadlo vynulujte priblížením kovového predmetu. V sklade nemáte optický ani indukčný senzor.

Zapojenie kapacitného a magnetického bezdotykového snímača

_______________________

21. Prstom a tlačidlom ovládajte prepínanie svietenia 2 žiaroviek, žltej a červenej. 

Ovládanie

_______________________

22. Vytvorte zapojenie simulujúce činnosť semafóru na železničnom priecestí. 

Semafór

_______________________

23. Vytvorte zapojenie, v ktorom zapínanie a vypínanie samoprídrže bude ovládané prstom. 

Samoprídrž ovládaná prstom

_____________________

 

81. Vypočítajte hodnôt napätí na žiarovkách troch obvodov 

Príklad na Ohmov zákon

 

24.

Ako dlho držíte spínač, toľko žiaroviek sa postupne rozsvecuje

Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim

 

25.

Svetelný had

Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim

 

26.

Postupné (neekonomické) zhasínanie svetiel na chodbe

Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim

 

27.

Zmena smeru otáčania rotora elektromotora

Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim

 

28. 

Riadenie smeru otáčania elektromotora ovládané pomocou senzorov

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady