Autor: Igor Krucovčin, Doplnené 30. 11. 2024
Vytvorené: 29. 10. 2020 Tlačiť
1. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete priamo riadiť rozsvietenie žiarovky.
Priame riadenie žiarovky
_______________________ |
2. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete nepriamo riadiť rozsvietenie žiarovky.
Nepriame riadenie žiarovky
_______________________ |
3. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete nepriamo riadiť rozsvietenie žiarovky. Použite relé s oneskorením príťahu.
Oneskorený príťah
_______________________ |
4. Vytvorte v programe FluidSIM a zapojte obvod, ktorým budete nepriamo riadiť rozsvietenie žiarovky. Obvod má fungovať ako schodišťový vypínač v bytovom dome.
Schodišťový vypínač
_______________________ |
5. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete riadiť svietenie žiarovky. Na rozsvietenie použite iné tlačidlo ako na zhasnutie.
Samoprídrž
Vľavo sa nachádzajú 2 spotrebiče zapojené do série |
_______________________ |
5b. Vytvorte zapojenie, v ktorom ovládate zaputie elektromotorčeka tlačidlom a vypínate ho senzorom (prstom).
Ovládanie motorčeka tlačidlom a senzorom
_______________________ |
6. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete počítať počet ľudí prichádzajúcich do práce. Každý zamestnanec pri vstupe do budovy musí stlačiť tlačidlo. V smene musí byť 6 ľudí.
Počítanie zamestnancov pri vchode
_______________________ |
7. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete počítať počet ľudí prichádzajúcich do práce. Každý zamestnanec pri vstupe do rôznej z troch hál musí stlačiť tlačidlo.
Počítanie zamestnancov pri halách
_______________________ |
8. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete riadiť svietenie žiarovky. Po 30. rozsvietení musí žiarovka ostať trvalo svietiť.
Počítanie 30 zamestnancov
_______________________ |
9. Vytvorte elektrický obvod, ktorým budete riadiť svietenie žiarovky. Po 30. rozsvietení musí žiarovka ostať trvalo svietiť. 1 minútu po rozsvietení žiarovky sa musí spustiť bzučiak zvolávajúci zamestnancov na poradu.
Pozvanie všetkých zamestnancov na poradu
_______________________ |
10a. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne bzučiak po stlačení tlačidla bzučať.
10b. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom prestane bzučiak po stlačení toho istého tlačidla bzučať.
Zapojenie bzučiaka
_______________________ |
11a1. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť.
11a2. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť (pomocou samoprídrže).
11b. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla blikať.
11c. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začnú po stlačení tlačidla dve žiarovky navzájom preblikávať.
Zapojenie žiarovky
_______________________ |
12a. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť a bzučiak bzučať.
12b. Vytvorte elektrický obvod, v ktorom začne žiarovka po stlačení tlačidla svietiť a bzučiak prestane bzučať.
Zapojenie žiarovky a bzučiaka
_______________________ |
13a. Dve žiarovky zapojte paralelne.
13b. Dve žiarovky zapojte sériovo.
Sériové a paralelné zapojenie
_______________________ |
14. Realizujte 4-vstupovú logickú funkciu OR.
Logická funkcia OR
_______________________ |
15. Realizujte 4-vstupovú logickú funkciu AND.
Logická funkcia AND
_______________________ |
16. Realizujte 1-vstupovú logickú funkciu NOT.
Logická funkcia NOT
_______________________ |
17. Realizujte 3-vstupovú logickú funkciu NAND.
Logická funkcia NAND
_______________________ |
18. Počítadlom spočítajte 10 priblížení prsta. Potom nech automaticky rozsvieti žiarovka.
Počítanie stlačení
_______________________ |
19. Počítadlom spočítajte priblíženie prsta. Po 10 priblížení prestavte počítadlo tlačidlom na číslo 10. Nulovanie skôr nech je nemožné.
Nulovanie počítadla
_______________________ |
20. Počítadlom spočítajte počet stlačení prstom. Po 10 stlačení počítadlo vynulujte priblížením kovového predmetu. V sklade nemáte optický ani indukčný senzor.
Zapojenie kapacitného a magnetického bezdotykového snímača
_______________________ |
21. Prstom a tlačidlom ovládajte prepínanie svietenia 2 žiaroviek, žltej a červenej.
Ovládanie
_______________________ |
22. Vytvorte zapojenie simulujúce činnosť semafóru na železničnom priecestí.
Semafór
_______________________ |
23. Vytvorte zapojenie, v ktorom zapínanie a vypínanie samoprídrže bude ovládané prstom.
Samoprídrž ovládaná prstom
_____________________ |
81. Vypočítajte hodnôt napätí na žiarovkách troch obvodov
Príklad na Ohmov zákon
24.
Ako dlho držíte spínač, toľko žiaroviek sa postupne rozsvecuje
Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim |
25.
Svetelný had
Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim |
26.
Postupné (neekonomické) zhasínanie svetiel na chodbe
Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim |
27.
Zmena smeru otáčania rotora elektromotora
Schéma zapojenia vytvorená v programe FluidSim |
28.
Riadenie smeru otáčania elektromotora ovládané pomocou senzorov
x |
Komplikované spustenie a vypnutie bzučiaka tým istým tlačidlom |
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |