Vytvorené: 01. 02. 2024 Tlačiť
Príkladom môže byť identifikácia dobre oddeliteľnej skupiny objektov s jasnou charakteristikou, ktoré takto môžeme identifikovať pre potrebu nášho obchodu, resp. zamerať sa na nich ako na zaujímavú skupinu klientov. Prípadne objaviť, že vo finančných dátach sú nejaké anomálie, ktoré poukážu na nekalú činnosť.
Učenie bez učiteľa inak:
Typ strojového učenia, ktorý sa používa na trénovanie modelov z neoznačených dát, teda dát, ktoré nemajú priradené správne odpovede. Cieľom je objaviť vzory, štruktúru alebo skupiny v dátach, bez toho, aby model vedel, čo hľadá.
Podrobne a na príkladoch:
Učenie bez učiteľa sa používa pri dátach, ktoré neboli vopred klasifikované. Algoritmy učenia bez učiteľa sa potom v týchto neklasifikovaných dátach snažia objaviť, modelovať a popísať vzory, s cieľom dozvedieť sa o týchto dátach niečo viac. Algoritmus teda nepríde na správny výstup, ale preskúma dáta a popíše skryté štruktúry v týchto neoznačených dátach.
Učenie bez učiteľa |
Najčastejšími problémami, ktoré rieši učenie bez učiteľa, sú zhlukovanie a asociácia. Úlohou zhlukovania je spájať dáta do skupín, ktoré „majú niečo spoločné“. Ukážkovým príkladom je segmentácia zákazníkov do skupín s podobnými preferenciami. Cieľom asociácie je zas nájsť tzv. asociačné pravidlá, ktoré popisujú skupiny dát a vzťahy medzi nimi. Napríklad zákazníci, ktorí si kupujú notebook, si kupujú aj klávesnicu s myšou[1].
Príklad zhlukovania |
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |