Autor: Doplnené 02. 12. 2023

Vytvorené: 23. 01. 2014 Tlačiť

Algoritmus zapísaný v programovacom jazyku.

Spustenie programu Je podmienené prekladom do strojového kódu, ktorý jediný je schopný procesor vykonávať. Program doň prekladáme pomocou prekladača, ktorý je v súčasnosti často súčasťou komplexného vývojového prostredia. Toto obvykle pozostáva z:

  • textového editora poskytujúceho základné (ale častejšie i rozšírené) funkcie na prácu s textom,
  • prekladača, ktorý zdrojový kód prekladá do strojového kódu,
  • ladiacich nástrojov umožňujúcich napr. zastaviť vykonávanie programu na ľubovoľnom mieste, sledovať hodnoty premenných a pod.

Každá aplikácia (aj tá pomocou ktorej píšeme, prekladáme a spúšťame program) bola raz programom napísaným v programovacom jazyku, z ktorého sa preložila do súčasnej podoby a takisto každý nás program môže byť po preložení programom – aplikáciou.

Programy podrobne:   

Program je sada inštrukcií, ktoré sa píšu v programovacom jazyku a určujú, ako má počítač vykonať určitú úlohu alebo správanie. Programy sú základnými stavebnými kameňmi počítačových aplikácií a umožňujú počítaču vykonávať rôzne úlohy, od jednoduchých matematických výpočtov po zložité operácie spracovania dát a riadenia hardvéru. 

Každý program je napísaný v konkrétnom programovacom jazyku, ktorý je súborom syntaktických pravidiel a štruktúr, ktoré definujú, ako sa majú inštrukcie písať a interpretovať pre daný počítač. Programátori vytvárajú programy tým, že píšu sériu príkazov, ktoré počítač postupne vykonáva, aby dosiahol požadovaný výsledok. 

Programy môžu mať rôzne účely a zahrnovať široké spektrum činností, napríklad:

  • výpočty - programy môžu vykonávať matematické výpočty, od jednoduchých aritmetických operácií po zložité numerické analýzy,
  • spracovanie dát - programy môžu spracovávať a analyzovať dáta, ako sú textové súbory, tabuľky, obrázky a zvukové súbory,
  • grafika - programy môžu vytvárať a manipulovať s grafickými objektami a obrázkami,
  • interakcia s používateľom - môžu vytvárať užívateľské rozhrania, ktoré umožňujú používateľom komunikovať s počítačom prostredníctvom klávesnice, myši, dotykového displeja alebo iných zariadení,
  • siete - programy môžu komunikovať s inými počítačmi prostredníctvom sietí a Internetu,
  • riadenie hardvéru - môžu riadiť rôzne hardvérové zariadenia, ako sú tlačiarne, kamery, roboty a mnoho ďalších. 

Programy môžu byť malé a jednoduché, alebo veľké a zložité, v závislosti od ich účelu. V súčasnej dobe existuje množstvo programovacích jazykov a nástrojov, ktoré programátori používajú na vytváranie programov pre rôzne platformy a účely.

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady