Vytvorené: 07. 06. 2014 Tlačiť
1.-Čim kratší názov, tým lepšie sa pamätá
Čo si ľahšie zapamätáte, www.amsterdam.sk alebo www.amsterdamhlavnemestoholandska.sk?
2.-Kľúčové slovo v názve
Oplatí sa mať v názve webstránky predmet vášho podnikania. Ak máte obchod s keramickými vázami, potom je vhodný názov napríklad www.keramicke-vazy.sk. Už podľa vašej www adresy bude všetkým jasné, čím sa vaša firma zaoberá. Budete mať tiež výhodu v internetových vyhľadávačoch – vaše webstránky sa vďaka tomu môžu objaviť pre vašimi konkurentmi, ktorí nemajú predmet podnikania zakomponovaný do www adresy.
3.-S pomlčkou alebo bez?
Nevýhodou viacslovnej www adresy s pomlčkou je, že sa návštevníci môžu pri písaní adresy pomýliť a namiesto www.keramicke-vazy.sk napíšu len www.keramickevazy.sk. Či už zvolíte názov s pomlčkou alebo bez, odporúčame zaregistrovať aj druhý variant a ten si nechať presmerovať na prvý. Takto zaručíte, aby sa v obidvoch prípadoch dostal zákazník na vaše stránky. Výhodou je, že pomlčka robí názov webstránky čitateľnejší a prehľadnejší. Rýchlejšie rozoznáte obidve slová v adrese www.neuveritelne-prihody.sk než www.neuveritelneprihody.sk. Druhou výhodou je, že internetové vyhľadávače pri variante s pomlčkou rozoznajú obidve slová a môžu tak uprednostniť vašu webstránku pred ostatnými, ktoré síce obsahujú rovnaké kľúčové slová, ale sú spojené do seba bez pomlčky. Treťou výhodou je, že názvy bez pomlčky bývajú častokrát už obsadené a jedinou možnosťou ako získať peknú www adresu je zvoliť variant s pomlčkou.
4.-Doména .sk je najlepšia ak podnikáte na Slovensku.
Kto sú cieľoví zákazníci vašej firmy? Slováci alebo klienti v zahraničí? Podnikáte na Slovensku alebo chcete osloviť zákazníkov v Nemecku? Tomu treba prispôsobiť aj doménu. Ak je vaša internetová stránka určená pre slovenských zákazníkov, zvoľte doménu .sk. Ak budú vašimi cieľovými zákazníkmi klienti z Ameriky, zvoľte doménu .com. Ak budete mať viacero jazykových verzií stránok (napríklad v nemčine, slovenčine a češtine), zaregistrujte si pre každú jazykovú verziu osobitnú doménu (.de, .sk, .cz). Je to síce o niečo drahšie riešenie (cca 400-700 korún za každú doménu), avšak výsledný efekt stojí za to. Zákazníci z jednotlivých krajín totiž uprednostňujú domény svojej krajiny (v Nemecku .de, v Česku .cz atď). A nielen zákazníci, ale internetové vyhľadávače majú často prednastavené vyhľadávanie len na svojej doméne.
5.-Adresa, ktorú si zapamätáte aj podľa počutia
Ak plánujete reklamu na vaše webstránky v rozhlasových médiách alebo si myslíte, že sa informácie o vašej stránke budú šíriť najmä ústne, potom odporúčam, aby ste si vybrali www adresu so slovenským názvom, teda bez anglických či iných cudzojazyčných termínov, ktoré nie sú zaužívané aj na Slovensku. Ako by napríklad v rádiu znela adresa www.champaigne.sk? Myslíte si, že by návštevníci dokázali na prvýkrát a bez preklepu prepísať túto adresu podľa počutia? Alebo napríklad www.sherry.sk – budete v rádiu adresu hláskovať (s-h-e-r-r-y), aby ju ľudia vedeli správne napísať, alebo ju prečítate tak ako sa vyslovuje (šeri) a spoľahnete sa, že snáď to návštevníci nepopletú? Odporúčam teda zvoliť takú www adresu, ktorú aj pri ústnom podaní bude možné ľahko možné naťukať do prehliadača.
6.-Vynechajte nulu v adrese
Nedávajte do www názvu číslicu nula, pokiaľ nie je na sto percent jasné, že ide o nulu. Číslica 0 si totiž ľudia veľmi ľahko môžu popliesť s písmenom O. Stránka s názvom www.1000-tipov.sk bude zrozumiteľná, ale adresa www.bod0.sk už nie. Ak musíte vybrať názov s číslicou nula, potom si zaregistrujte pre istotu aj variant s písmenom O, aby ste pre nesprávnu interpretáciu zbytočne neprišli o zákazníkov.
7.-Vyberte si www adresu prv než začnete podnikať
Premyslite si názov www stránky ešte pred začatím podnikania a zaregistrujte si www adresu čo najskôr, aby vám ju niekto „nevyfúkol“.
8.-Investujte do vlastnej domény
Nepoužívajte pre podnikanie adresu na tzv. freehostingových službách, ktoré vám miesto pre internetové stránky poskytnú síce zadarmo, ale na adrese typu www.vas-biznis.szm.sk. Stránky umiestnené na freehostingových službách nevyzerajú dôveryhodne. Určite obetujte niekoľko sto korún ročne na vlastnú firemnú www adresu v tvare www.vas-biznis.sk.
9.-Overte si voľné adresy
Ako si overiť, či www adresa ešte nie je obsadená? Na stránkach správcu slovenských internetových adries www.sk-nic.sk nájdete vpravo okienko „hľadať doménu“. Po zadaní vami želanej adresy zistíte, či je adresa voľná („doména neexistuje“) alebo či je už obsadená (zobrazia sa údaje o majiteľovi domény).
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |