Vytvorené: 18. 06. 2014 Tlačiť

Hlavné zásady úspešného vedenia porád:

  • zamestnanci by mali vedieť, o čom sa bude na porade hovoriť, ako dlho bude porada trvať, prečo sú na poradu pozvaní práve oni,
  • šéf musí stanoviť cieľ porady a oboznámiť s cieľom zúčastnených podriadených,
  • šéf musí zabrániť tomu, aby sa nikto zbytočne neodchýlil od diskutovanej témy alebo preberanej problematiky,
  • šéf musí zabezpečiť, aby výstupy z porady boli zapísané, ak ide o úlohy, je nutné stanoviť, kto a dokedy má zadanú úlohu splniť. Viac ako vhodné je ozrejmiť, prečo je splnenie úlohy dôležité,
  • šéf musí overovať splnenie cieľov/úloh z porady a určiť spôsob kontroly po ich uvedení do praxe,
  • šéf nikdy nesmie skĺznuť do pozície prezentovania vlastného ega,
  • vyvarujte sa nejasnej a alibistickej kritike. „Musím tu niektorých trochu pokarhať, však oni už vedia, o koho ide a za čo.“ Nevedia.

 

 

Často porady neprinášajú žiadny efekt, pretože niektorí pracovníci neustále rozprávajú bez toho, aby premýšľali, kým ostatní zase mlčia a vôbec nezapájajú svoje myšlienky do diskusie. Pozrite si prehľad, ako si môžete čo najúčinnejšie poradiť s rôznymi modelmi správania na poradách.

1. Hašterivý typ: rád provokuje, stále niekoho prerušuje, má sklon k paušálnym výčitkám.

  • Opatrenie: sadnite si k nemu čo najbližšie, zachovajte si sebaovládanie, vyžadujte objektívnosť a vecnosť, preskúmajte dôkladne jeho paušálne výčitky.

2. Pozitívny typ: aktívne a so záujmom sa zúčastňuje diskusií, snaží sa pôsobiť vyrovnane.

  • Opatrenie: postarajte sa o to, aby sa častejšie dostával k slovu, prípadne ho požiadajte, aby ako prvý zaujal k veci stanovisko.

3. Vševedko: pre neho platí len jeho vlastný názor, snaží sa stať stredobodom pozornosti v diskusii.

  • Opatrenie: obmedzte mu čas na rozprávanie, jeho neústupnosť až tvrdohlavosť.

4. Zhovorčivý typ: nemá k tematike ani veľa čo povedať, ostatným skáče do reči.

  • Opatrenie: taktne, ale cielene ho prerušte, vecnými otázkami ho privediete späť k hlavnej téme diskusie.

5. Mlčanlivý typ: síce je pozorný, ale nehlási ani slovo.

  • Opatrenie: všímajte si reč jeho tela, oslovte ho, ak máte pocit, že má k problému čo povedať.

6. Hanblivý typ: neaktívny, mrzutý, nechá sa ľahko iritovať.

  • Opatrenie: nenúťte ho ku komunikácii, dávajte mu len ľahké informatívne otázky.

7. Odmietavý typ: všade vidí ťažkosti, je hyperkritický a deštruktívny.

  • Opatrenie: nechajte ho, aby vám zdôvodnil, prečo niečo odmieta a nech pritom vymenuje varianty.

8. S hrošou kožou, ľahostajný typ: tvári sa pohodlne a ťažkopádne, pomalý v myslení, ťažko sa dá presvedčiť.

  • Opatrenie: neustále ho musíte vyzývať ku konkrétnym postojom, predovšetkým pri otázkach z jeho odboru.

9. Povznesený typ: pôsobí povýšenecky, ale aj neistý, rád sa posmieva.

  • Opatrenie: pomocou konkrétnych otázok si od neho vynúťte konštruktívne odpovede a vecné príspevky do diskusie.

10. Ľstivý typ: cielene dáva provokatívne otázky, aby presadil svoju pozíciu, prípadne sa už predbežne dohodol s ostatnými.

  • Opatrenie: neodpovedajte príliš rýchlo, lepšie bude, ak predložíte na diskusiu otázky ostatným účastníkom.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady