Analýza (rozbor), kvantitatívna analýza, kvalitatívna analýza, vzťahová analýza, vzťahová analýza, analyticko-syntetická analýza, systémová analýza :)

Vytvorené: 08. 12. 2016 Tlačiť

Metóda cieľavedomého poznávania skutočnosti (veci, javov, procesov, vlastnosti), ktorej podstatou je členenie celku na časti, čo umožňuje odhaľovať rôzne stránky a vlažnosti javov a procesov, ich stavbu, vyklenovať rozličné etapy, rozporné  tendencie.

 

 

Pomocou analýzy si človek utvára pojem predmetu, t.j. jednak oddeľuje znaky nie doležíte vzhľadom na podstatu predmetu, abstrahuje od nich.

Formy analýzy:

  1. kvantitatívna analýza – je potrebná pri zisťovaní početnosti, frekvencie výskytu zistených poznatkov alebo ich intenzity, pomocou štatistických metód kvantitatívnou analýzou sa zisťuje dôležitosť určitých údajov, stupeň závislosti medzi určitými faktmi a podobne,
  2. kvalitatívna analýza – skúma charakteristické znaky jednotlivých faktov, ich charakter zvláštnosti, opiera sa o logické operácie,
  3. vzťahová analýza – zisťuje vzťahy medzi poznávanými faktmi, triedia sa podlá logických vlažnosti (identita, tranzitívna, reflexívnosť), a. vzťahov umožňuje predovšetkým presne a správne zaradiť dobre poznávane fakty do doterajšej poznatkovej štruktúry,
  4. kauzálna analýza – sa snaží nájsť príčinne súvislosti medzi poznávanými faktmi (prečo nastal určitý jav) a hľadá kauzálne zákonitosti,
  5. analyticko-syntetická analýza – vychádza z predstavy celostnou procese, a preto vyúsťuje do syntézy, ktorá spojuje prvky do celku, konkretizuje ho a tvorí s ňou nedeliteľný celok. Analyticko-syntetická metóda je charakteristická pre výučbu čítania (pozostáva z 3 etáp: etapa jazykovej prípravy, etapa slabikovo -analytického spôsobu čítania, etapa plynulého čítania slov), využíva sa aj pri rozbore vyučovacej hodiny,
  6. systémová analýza – charakterizuje súhrn metodologických prostriedkov, ktoré sa používajú pri príprave a hodnotení rozhodovania, resp. pri riešení zložitých problémov systému na reálnom objekte a jeho zobrazení, analýza štruktúry a pôsobenie systému, návrhy na zlepšenie, úprav alebo tvorba nového systému jeho otvorenie a zavedenie do praxe.
Zdroje
Prevzaté a upravené z: 
• Zdeněk Obdržálek, Kinga Horváthová a kolektív, Organizácia a manažment školstva (Terminologický a výkladový slovník), Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Svornosť, a. s., Breatislava, ISBN 80-10-00022-1.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady