Autor: Juraj Kantorík
Vytvorené: 10. 08. 2019 Tlačiť
,,Je potrebné začať vytvorením si konkurenčnej výhody a zarábať na nej. Ak to chceme urobiť, musíme vymyslieť niečo, čo nikto iný nie je ochotný podstúpiť. V projektovom manažmente je to spoľahlivosť,“ hovorí Techt. Podľa neho sa stačí pozrieť okolo seba a opýtať sa na už dokončené projekty. Boli dokončené načas? Boli dodané za cenu, aká sa dohodla na začiatku a v rozsahu, aký bol sľúbený? ,,Taký projekt takmer nenájdete, pretože všetci sľubujú, ale nie sú spoľahliví. Zmeškané projekty majú veľmi negatívny dopad na zákazníka,“ dodáva Techt. Sľuby odberateľom nestačia. Zaručte sa vlastnými peniazmi. Ak nedodáte projekt načas zaplatíte takú vysokú pokutu, s akou by nesúhlasil žiadny z vašich konkurentov. Firma však musí byť pripravená dodržiavať základné pravidlá, ktorými sa budú projekty riadiť.
Pravidlá pre efektívne vedenie projektov
Obmedziť počet rozbehnutých projektov, aj keď by to znamenalo, že niektoré zdroje zostanú nevyužité. Skoncentrovanie zdrojov na menej projektov umožní nielen uskutočniť tieto akcie rýchlejšie, ale zároveň voľní kapacitu na prijatie viacerých projektov.Dovoľte, aby individuálne úlohy v projekte boli v sklze oproti plánom. Týmto spôsobom sa nebudú ľudia musieť schovávať do tzv. istôt vlastných odhadov, ale svoje povinnosti splnia skôr, ako musia. Nebudú aťahovať prácu na čas, ktorý je maximálne možný. Stanovte uniformné, porovnateľné úlohy všetkým úrovniam manažmentu a oddeleniam. Keď všetci vedia, kedy a čo majú urobiť, pracujú na rovnakých prioritách, projekt sa uzavrie oveľa rýchlejšie.
Výsledky
Čo sa dá takýmto prístupom dosiahnuť? Skrátiť dodacie lehoty o polovicu, dodávky načas sa priblížia k 100 percentám, stihnú sa viaceré projekty bez toho, aby sa museli pridávať ďalšie výrazne vyššie dodatočné zdroje. ,,Nepoznám veľa spoločností na svete, ktorým sa to podarilo, ale ide to. Všetko stojí na zásadách sedliackeho rozumu, o ktorých každý vie, ale málokto je ich ochotný dodržiavať,“ myslí si Techt. Tým, že sa firma stane spoľahlivou, získa aj imidž rýchlej, flexibilnej spoločnosti a bude môcť reagovať na zákazníkov, ktorí žiadajú oveľa kratšie dodacie lehoty. ,,Niektorí zákazníci žiadajú oveľa kratšie dodacie lehoty a sú ochotní si za rýchlosť priplatiť, niekedy dokonca hodnota bonusu prevyšuje hodnotu projektu,“ hovorí Techt. Firmy sú ochotnejšie platiť viac, pretože dodávka o 6 mesiacov skôr pre nich znamená o 6 mesiacov skorší začiatok výroby. Ak niekto žiada veľmi krátku dodaciu lehotu, má na tom veľmi vysoký finančný záujem.
Príležitosti pre rýchlych
Pred tromi rokmi chcela podľa Techta firma Sony dostať na trh nový Playstation. Rozhodnutie bolo, že Sony nevyužije tradičné siete na predaje, ale že si to všetko budú predávať sami. Potrebovali nový logistický systém a požiadali troch najväčších hráčov, ktorí by vedeli postaviť taký systém. Aj cena 1 milión eúr sedela. Sony ich požiadalo o dodávku do októbra toho roku. Všetci povedali, že za taký krátky čas sa to nedá stihnúť. Odpoveď zo Sony bola, dobre keď to do októbra nestíhate za milión eúr, budete to v rovnakom čase schopní stihnúť ak vám ponúkneme 2 milióny eúr. Odpoveď znela znovu nie. Sony: dobre ešte jedna ponuka – dáme vám 2,5 milióna,ale ak ho nedodáte načas, ostane celý systém vám. Ani túto šancu nikto nevyužil. V každom prostredí sa nájdu takéto príležitosti, podľa Techta je ich 5 až 15 % spomedzi všetkých projektov. Firma sa týmto spôsobom môže zamerať na výnosnejšiu časť trhu a výrazne zvýšiť svoju výkonnosť.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |