Autor: Duálna Akadémia
Vytvorené: 02. 06. 2020 Tlačiť
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Automatizácia, 1. ročník | |
Forma za celý predmet: | 15 hodín týždenne, spolu 495 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Úvod/1 | |
Obsah: | ||
Význam predmetu a oblasti priemyslu, v ktorých sa využíva | ||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- objasniť význam automatizácia pre život spoločnosti a jednotlivca | ||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Základné pojmy automatického riadenia/5 | |
Obsah: | ||
Riadiace obvody, riadiaci systém, regulácia a vyššie formy riadenia Získavanie, prenos a spracovanie informácií Regulačný obvod pre spojitú reguláciu |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť pojmy riadiaci obvod, riadiaci systém, regulácia - charakterizovať vyššie formy riadenia - spracovať získané informácie a ich využitie v riadiacich a regulačných obvodoch - využiť získané informácie pre riadenie prenosu - nakresliť regulačný obvod pre spojitú reguláciu - vysvetliť pojem spojitý regulačný obvod - popísať činnosť regulačného obvodu pre spojitú reguláciu |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Regulácia a regulátory/6 | |
Obsah: | ||
Spojitá a nespojitá regulácia Logické riadenie |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť pojem spojitá a nespojitá regulácia - charakterizovať rozdiely medzi jednotlivými reguláciami - nakresliť jednoduché zapojenia pre spojitú a nespojitú reguláciu pomocou elektronických súčiastok - nakresliť jednoduché zapojenia pre spojitú a nespojitú reguláciu pomocou pneumatických komponentov obvodov - nakresliť jednoduché zapojenia pre spojitú a nespojitú reguláciu pomocou hydraulických komponentov obvodov - popísať zloženie obvodov pre spojitú a nespojitú reguláciu - vysvetliť princíp činnosti spojitej a nespojitej regulácie na jednoduchých regulačných obvodoch - vysvetliť pojem logické riadenie - použiť znalosti o logických obvodoch pre vysvetlenie činnosti logického riadenia |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Automatizačné prostriedky/21 | |
Obsah: | ||
Rozdelenie automatizačných prostriedkov Snímače elektrických a neelektrických veličín Prevodníky Riadiace členy - prostriedky pre spracovanie informácii Logické funkcie a logické obvody (LOGO! Len na praxi) Safety (PILZ) |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť pojmy merací člen, snímač veličín, charakterizovať úlohu elektrického a logického obvodu - poznať a dodržiavať zásady bezpečnosti pri práci a ochrany zdravia a ovládať prvú pomoc pri úraze elektrickým prúdom - vysvetliť používanie blokových schém - popísať princíp činnosti Safety (PILZ) - správne zapojiť Safety (PILZ) |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika/14 | |
Obsah: | ||
BOZP História pneumatiky Aplikácie v pneumatike Prvky v pneumatike Schematické značky Vytváranie pneumat. systémov Vytváranie riadiaceho systému Simulačný program FluidSIM Konštrukcia obvodov Údržba Riešenia |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- charakterizovať pneumatiku ako technickú disciplínu - vysvetliť jej význam a využitie - vymenovať charakteristické znaky pneumatiky - popísať výhody a nevýhody pneumatiky - uviesť vlastnosti stlačeného vzduchu - pohovoriť o výrobe a úprave stlačeného vzduchu - rozpoznať rôzne pracovné prvky pneumatiky (ventily, rozvádzače, pracovné valce, časovače...) - nakresliť schematické značky rôznych prvkov pneumatických obvodov (ventily, kompresory, motory, valce, piesty...) - vysvetliť princíp a štruktúru toku signálov - popísať možnosti ovládania valcov (ručne, tlačidlom, vrchnou pružinou... - navrhnúť jednoduché pneumatické schémy - zostaviť funkčný plán - dodržiavať zásady BOZP - pracovať v programe FluidSIM (výber komponentov z databázy, kreslenie obvodov a schém... - prakticky zapájať pneumatické obvody |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Hydraulika/14 | |
Obsah: | ||
BOZP História hydrauliky Aplikácie v hydraulike Prvky v hydraulike Schematické značky Vytváranie hydraulických systémov Vytváranie riadiaceho systému Simulačný program FluidSIM Základné zapojenia a praktické zadania |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- charakterizovať hydrauliku ako tech. disciplínu - vysvetliť jej význam a využitie - vymenovať charakteristické znaky - popísať výhody a nevýhody - uviesť vlastnosti tlakovej kvapaliny - pohovoriť o stavbe hydraulického zariadenia - rozpoznať rôzne pracovné prvky hydrauliky (nádrž, filter, hydromotor, hydrogenerátor, vlnolam, vypúšťací ventil, ...) - nakresliť schematické značky rôznych prvkov hydraulických obvodov (ventil, rozvádzač, filter, motor, vetvenie obvodu...) - navrhnúť jednoduché hydraulické schémy - dodržiavať zásady BOZP - pracovať v programe FluidSIM |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Automatizované výrobné a nevýrobné systémy/5 | |
Obsah: | ||
Automatizované výrobné systémy Automatizované nevýrobné systémy |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- definovať výrobnú a nevýrobnú sústavu - charakterizovať automatické výrobné systémy - vysvetliť pojmy tvrdá a pružná automatizácia - popísať vývoj pružných výrobných sústav - charakterizovať neautomatické výrobné systémy - popísať automatické zabezpečovacie systémy - vysvetliť funkciu jednotlivých blokov nevýrobných systémov |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. |
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |