Autor: Duálna Akadémia
Vytvorené: 25. 09. 2020 Tlačiť
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Mechatronika, 2. ročník | |
Forma za celý predmet: | 2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín vo forme praktických cvičení | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika/7 | |
Obsah: | ||
Vlastnosti a využitie stlačeného vzduchu Výroba, úprava a rozvod stlačeného vzduchu Pracovné prvky a ventily Schematické značky a označovanie Základné pneumatické schémy Krokový diagram a funkčný plán Bezpečnosť pneumatických zariadení a OŽP Kreslenie schém a simulácia v programe FluidSIM |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- charakterizovať pneumatiku ako technickú disciplínu, - vysvetliť jej význam a využitie, - vymenovať charakteristické znaky pneumatiky, - popísať výhody a nevýhody pneumatiky, - uviesť vlastnosti stlačeného vzduchu, - pohovoriť o výrobe a úprave stlačeného vzduchu, - rozpoznať rôzne pracovné prvky pneumatiky (ventily, rozvádzače, pracovné valce, časovače...), - nakresliť schematické značky rôznych prvkov pneumatických obvodov (ventily, kompresory, motory, valce, piesty...), - vysvetliť princíp a štruktúru toku signálov - popísať možnosti ovládania valcov (ručne, tlačidlom, vrchnou pružinou...), - navrhnúť jednoduché pneumatické schémy, - zostaviť funkčný plán, - dodržiavať zásady BOZP, - pracovať v programe FluidSIM (výber komponentov z databázy, kreslenie obvodov a schém..., - prakticky zapájať pneumatické obvody. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Rozpísal som skratku, dopnil čiarky, opravil názov programu. |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Mechatronika, 2. ročník | |
Forma za celý predmet: | 2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín vo forme praktických cvičení | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Elektro-pneumatika/8 | |
Obsah: | ||
Využitie elektro-pneumatiky Základy elektrotechniky Stavebné prvky elektrickej signálovej časti Elektricky ovládané ventily Označovanie elektropneumatických prvkov Vývoj elektropneumatického riadenia Dokumentácia elektropneumatického riadenia Schematické značky Základné schémy - kreslenie a simulácia vo FluidSIMe Bezpečnosť elektropneumatických zariadení |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť pojem elektropneumatické zariadenie, - vedieť nakresliť a popísať jednotlivé prvky elektropneumatického obvodu, - pochopiť úlohu aktívnych a pasívnych častí, - vysvetliť konštrukciu a funkciu elektrických spínačov a elektropneumatických ventilov, - nakresliť základné schematické značky elektropneumatických prvkov a poznať ich funkciu, - navrhnúť jednoduché zapojenie elektropneumatického riadenia, - simulovať elektropneumatické riadenie podľa zadania v prostredí FluidSIM, - použiť zásady bezpečnosti pri návrhu a realizácii elektropneumatických zariadení. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Opravil som názov programu. |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Mechatronika, 3. ročník | |
Forma za celý predmet: | 2 hodiny týždenne, spolu 66 hodín vo forme praktických cvičení | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Základné prvky pneumatického obvodu – Ekvivalent Pneumatika Aufbau/4 | |
Obsah: | ||
Zdroje a úprava stlačeného vzduchu Pneumotory, ventily, rozvádzače Snímače tlaku Základné pneumatické symboly a značky Jednoduché pneumatické schémy |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vymenovať charakteristické znaky pneumatiky, - popísať výhody a nevýhody pneumatiky, - uviesť vlastnosti stlačeného vzduchu, - pohovoriť o výrobe a úprave stlačeného vzduchu, - rozpoznať rôzne pracovné prvky pneumatiky (ventily, rozvádzače, pracovné valce, časovače...), - nakresliť schematické značky rôznych prvkov pneumatických obvodov (ventily, kompresory, motory, valce, piesty...), - vysvetliť princíp a štruktúru toku signálov, - navrhnúť jednoduché pneumatické schémy, - zostaviť funkčný plán, - prakticky zapájať pneumatické obvody. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Doplnil som čiarky |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Mechatronika, 4. ročník | |
Forma za celý predmet: | 1 hodina týždenne, spolu 30 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Elektrické akčné členy – Ekvivalent Elektro-pneumatik Aufbau a Elektro-hydraulika/7 | |
Obsah: | ||
Elektromagnetické ventily Riadenie elektrických pohonov Riadiace jednotky elektrických pohonov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- nakresliť a popísať jednotlivé prvky elektromagnetického ventilu, - vysvetliť konštrukciu a funkciu solenoidu a solenoidových ventilov, - ovládať názvoslovie v riadiacej technike, - vysvetliť pojem a zloženie mikrokontrolera, - uviesť príklady použitia mikrokontrolerov, - vysvetliť pojem akčné členy, - charakterizovať inteligentne akčne členy. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Prečo sa tu nachádza mikrokontroler? |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 1. ročník | |
Forma za celý predmet: | 15 hodín týždenne, spolu 495 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika/30 | |
Obsah: | ||
Priame riadenie jednočinného valca Nepriame riadenie a negácia signálu Nepriame riadenie 2-činného valca Regulácia rýchlosti piesta Zapojenie spätných ventilov, polohovanie Zvýšenie rýchlosti piesta Logické funkcie Zapojenie pamäťových prvkov Spínacie polohy koncovej polohy Tlakový spínací ventil Zapojenie časovacieho ventilu Zapojenie s čítačom Kombinácia ventilov Sekvenčné zapojenie valcov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- využiť pohybovú funkciu jednočinného a dvojčinného valca a jeho správne nastavenie v uzavretom pneumatickom obvode, - eliminovať negatívne účinky vysokého zrýchlenia prostredníctvom zapojenia externých tlmičov, - zvoliť a nastaviť správnu hodnotu stlačeného vzduchu v rozvode, - správne nastavenie hraničných hodnôt koncových polôh valcov, - zvoliť správnu rýchlosť vzduchu v obvode prostredníctvom škrtiaceho spätného ventilu, - zabezpečiť správne číslovanie jednotlivých komponentov podľa schémy zapojenia, - zvoliť správne a ideálne miesto pre umiestnenie jednotlivých prvkov v obvode s dôrazom na umiestnenie ventilov, - nájsť prípadne miesto poruchy, analyzovať jej príčinu a následne zrealizovať aj opravu. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 2. ročník | |
Forma za celý predmet: | 17,5 hodiny týždenne, spolu 578 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Elektropneumatika/35 | |
Obsah: | ||
Priame riadenie jednočinného valca Priame riadenie dvojčinného valca Nepriame riadenie dvojčinného valca Polohovanie Použitie koncového spínača Monostabilný ventil, samodržné relé Svorkovnicový plán Použitie bezdotykových snímačov Zapojenie trvalého chodu Zapojenie s tlakovým snímačom Zapojenie s časovým relé Zapojenie s čítačom Sekvenčné zapojenie valcov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- princípy pôsobenia jednočinného a dvojčinného valca, - správne vybrať, použiť a zapojiť tlakové ventily, bezdotykové snímače, časové relé, - popísať, vysvetliť a podľa navrhnutej schémy aj zrealizovať požadovaný návrh zapojenia, - odstrániť a identifikovať poruchy, ktoré sa vyskytli v realizovanom zapojení, - vysvetliť princíp činností tlakových ventilov. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 3. ročník | |
Forma za celý predmet: | 17,5 hodín týždenne, spolu 578 vyučovacích hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika nadstavba/35 | |
Obsah: | ||
Polohovanie Použitie koncového spínača Monostabilný ventil Zapojenie trvalého chodu Zapojenie s tlakovým snímačom Zapojenie s čítačom Sekvenčné zapojenie valcov Zapojenie servoventilov a proporcionálnych ventilov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- zásady bezpečných technologických postupov, - správne zvoliť pracovnú súčiastku, - zhodnotiť parametre použitého komponentu pri realizácii pridelenej úlohy, - správne zapojiť, vysvetliť pridelenú schému, - odstrániť vzniknuté závady, - zapojiť, opísať činnosť servo ventilov. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Doplnil som čiarky. |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 3. ročník | |
Forma za celý predmet: | 17,5 hodín týždenne, spolu 578 vyučovacích hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | E- Pneumatika nadstavba/35 | |
Obsah: | ||
Vytváranie, úprava, návrh schém Výpočet sily, priemeru a dĺžky valca Odstraňovanie závad v praktickom zapojení |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- princípy pôsobenia jednočinného a dvojčinného valca, - správne vybrať, použiť a zapojiť tlakové ventily bezdotykové snímače, časové relé, - popísať, vysvetliť a podľa navrhnutej schémy aj zrealizovať požadovaný návrh zapojenia, - odstrániť a identifikovať poruchy, ktoré sa vyskytli v realizovanom zapojení, - vysvetliť princíp činností tlakových ventilov. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Odstránil som bodky. Doplnil som čiarky. |
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |