Autor: Duálna Akadémia
Vytvorené: 19. 04. 2020 Tlačiť
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Automatizácia, 1. ročník | |
Forma za celý predmet: | 2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín vo forme praktických cvičení | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika Ia/14 | |
Obsah: | ||
BOZP História pneumatiky Aplikácie v pneumatike Prvky v pneumatike Schematické značky Vytváranie pneumatických systémov Vytváranie riadiaceho systému Simulačný program FluidSIM Konštrukcia obvodov Údržba Riešenia |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- charakterizovať pneumatiku ako technickú disciplínu, - vysvetliť význam a využitie pneumatiky, - vymenovať charakteristické znaky pneumatiky, - popísať výhody a nevýhody pneumatiky, - uviesť vlastnosti stlačeného vzduchu, - pohovoriť o výrobe a úprave stlačeného vzduchu, - rozpoznať rôzne pracovné prvky pneumatiky (ventily, rozvádzače, pracovné valce, časovače...), - nakresliť schematické značky rôznych prvkov pneumatických obvodov (ventily, kompresory, motory, valce, piesty...), - vysvetliť princíp a štruktúru toku signálov, - popísať možnosti ovládania valcov (ručne, tlačidlom, vrchnou pružinou...), - navrhnúť jednoduché pneumatické schémy, - zostaviť funkčný plán, - dodržiavať zásady BOZP, - pracovať v programe FluidSIM (výber komponentov z databázy, kreslenie obvodov a schém...), - prakticky zapájať pneumatické obvody. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Formálne som upravil som vzdelávací cieľ. Okrem iného doplnil čiarky, zátvorky a bodku. IKR |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Automatizácia Praktické cvičenia, 2. ročník | |
Forma za celý predmet: | 2 hodiny týždenne, spolu 66 vyučovacích hodín vo forme praktických cvičení | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Elektropneumatika Ia/10 | |
Obsah: | ||
BOZP Aplikácie v e-pneumatike Prvky v e-pneumatike Schematické značky Vytváranie e-pneumatických systémov Životné cykly e-pneumatických systémov Základné zapojenia a praktické zadania Ukážka riešení |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť čo to je e-pneumatické zariadenie, - vedieť nakresliť a popísať jednotlivé prvky elektropneumatického obvodu, - pochopiť úlohu aktívnych a pasívnych častí, - vysvetliť konštrukciu a funkciu elektrických spínačov a elektropneumatických ventilov, - navrhnúť jednoduché zapojenie elektropneumatického riadenia. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Formálne som upravil som vzdelávací cieľ. Okrem iného doplnil čiarky a bodku. IKR |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Elektrické zariadenia, 4. ročník | |
Forma za celý predmet: | 1 hodina týždenne, spolu 30 vyučovacích hodín vo forme praktických cvičení | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika IIa + E-Pneu IIa/17 | |
Obsah: | ||
BOZP Opakovanie Pneu I Zložité pneumatické zapojenia Nové súčiastky a značky Simulácie vo FluidSIM-e Výroba projektu podľa zadania Proporcionálne a servoventily BOZP Opakovanie E-Pneu I Výroba projektu podľa zadania Ventilové ostrovy Proporcionálne a servoventily |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť fyzikálne základy pneumatiky, - vedieť nakresliť a popísať jednotlivé prvky pneumatického a elektropneumatického obvodu, - pochopiť úlohu aktívnych a pasívnych častí pneumatických zdrojov, - rozlíšiť kompresory podľa konštrukcie a vedieť vysvetliť princíp ich činnosti, - pochopiť úlohu aktívnych a pasívnych častí pneumatických motorov, - vymenovať druhy pneumatických motorov, - rozlíšiť motory podľa konštrukcie a vedieť vysvetliť princíp ich činnosti, - diagnostikovať mechanické a elektrické poruchy pneumatických zdrojov a motorov, - poznať jednotlivé časti pneumatických a elektropneumatických mechanizmov, - vysvetliť konštrukciu a funkciu elektrických spínačov a pneumatických a elektropneumatických ventilov, - navrhnúť jednoduché zapojenie elektropneumatického riadenia. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Formálne som upravil som vzdelávací cieľ. Okrem iného doplnil čiarky a bodku. IKR |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 1. ročník | |
Forma za celý predmet: | 15 hodín týždenne, spolu 495 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika I/30 | |
Obsah: | ||
Pneumatika Ib (12h) = doplnenie Pneumatiky Ia Priame riadenie jednočinného valca Nepriame riadenie a negácia signálu Nepriame riadenie 2-činného valca Regulácia rýchlosti piesta Zapojenie spätných ventilov, polohovanie Zvýšenie rýchlosti piesta Logické funkcie Zapojenie pamäťových prvkov Spínacie polohy koncovej polohy Tlakový spínací ventil Zapojenie časovacieho ventilu Zapojenie s čítačom Kombinácia ventilov Sekvenčné zapojenie valcov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- využiť pohybovú funkciu jednočinného a dvojčinného valca a jeho správne nastavenie v uzavretom pneumatickom obvode, - eliminovať negatívne účinky vysokého zrýchlenia prostredníctvom zapojenia externých tlmičov, - zvoliť a nastaviť správnu hodnotu stlačeného vzduchu v rozvode, - správne nastavenie hraničných hodnôt koncových polôh valcov, - zvoliť správnu rýchlosť vzduchu v obvode prostredníctvom škrtiaceho spätného ventilu, - zabezpečiť správne číslovanie jednotlivých komponentov podľa schémy zapojenia, - zvoliť správne a ideálne miesto pre umiestnenie jednotlivých prvkov v obvode s dôrazom na umiestnenie ventilov, - nájsť prípadné miesto poruchy, analyzovať jej príčinu a následne ju odstrániť. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. Upravil som, rozdelil poslednú vetu Vzdelávacích cieľov, na 2 vety. IKR |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 2. ročník | |
Forma za celý predmet: | 15 hodín týždenne, spolu 495 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Elektropneumatika I/35 | |
Obsah: | ||
E-Pneumatika Ib (14h) = doplnenie E-Pneumatiky Ia Priame riadenie jednočinného valca Priame riadenie dvojčinného valca Nepriame riadenie dvojčinného valca Polohovanie Použitie koncového spínača Monostabilný ventil, samodržné relé Svorkovnicový plán Použitie bezdotykových snímačov Zapojenie trvalého chodu Zapojenie s tlakovým snímačom Zapojenie s časovým relé Zapojenie s čítačom Sekvenčné zapojenie valcov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- princípy pôsobenia jednočinného a dvojčinného valca, - správne vybrať, použiť a zapojiť tlakové ventily, bezdotykové snímače, časové relé, - popísať, vysvetliť a podľa navrhnutej schémy aj zrealizovať požadovaný návrh zapojenia, - odstrániť a identifikovať poruchy, ktoré sa vyskytli v realizovanom zapojení, - vysvetliť princíp činností tlakových ventilov. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. IKR |
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK ELEKTROTECHNIK, 2697 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 4. ročník | |
Forma za celý predmet: | 17,5 hodín týždenne, spolu 578 hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika IIb + Elektropneumatika IIb/35 | |
Obsah: | ||
Pneumatika IIb (14h) = doplnenie Pneumatiky IIa E-Pneumatika IIb (21h) = doplnenie E-Pneumatiky IIa Servo ventily Proporcionálne ventily Monostabilný ventil, samodržné relé Svorkovnicový plán Použitie bezdotykových snímačov Impulzom riadené ventily |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- popísať, vysvetliť a zapojiť servo ventily, - odstrániť a identifikovať poruchy, ktoré sa vyskytli v realizovanom zapojení, - vysvetliť činnosť proporcionálnych ventilov. |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. IKR |
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |