Autor: Duálna Akadémia
Vytvorené: 07. 06. 2020 Tlačiť
Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2679 K |
Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 2. ročník | |
Forma za celý predmet: | 17,5 hodín týždenne, spolu 578 vyučovacích hodín | |
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Úvod/7 | |
Obsah: | ||
Bezpečnostné a prevádzkové predpisy Bezpečnosť práce, protipožiarna ochrana Prvá pomoc pri úraze Organizácia pracoviska |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- príčinu vzniku úrazov a aktívne sa zapája do prevencie k ich predchádzaniu - poskytnúť plnohodnotnú a potrebnú prvú pomoc pri úraze elektrickým prúdom |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Meranie základných veličín v elektrotechnike/21 | |
Obsah: | ||
Meranie na pasívnych súčiastkach Meranie na aktívnych súčiastkach Základné meranie na elektrických obvodoch |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- princípy a postupy pri meracích úkonoch - vhodne zvoliť meracie rozsahy, výber prístroja a príslušenstvo potrebné k presnému a bezpečnému meraniu - bezpečné postupy pri meracích úkonoch |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Priemyselné automaty/95 | |
Obsah: | ||
Systém Siemens LOGO Základné logické funkcie LOGO Rozšírene funkcie LOGO Tvorba programov v LOGO Systém Siemens SIMATIC S7 300 HW konfigurácia Symbolické adresovanie Binárne a digitálne operácie Grafcet |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vysvetliť logické a rozšírené funkcie LOGA - správne navrhnúť a zrealizovať program pre realizáciu svojho projektu - vysvetliť použitie Grafcetu - vytvoriť začiatočný a počiatočný krok - definovať nebežnú a spádovú hranu - doplniť do programu prechodové, časové podmienky |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Stavba základných podzostáv elektronických zariadení/28 | |
Obsah: | ||
Stavba napájačov – jednoduché napájače, násobiče, stabilizátory Stavba zosilňovačov – nízkofrekvenčné zosilňovače, vysokofrekvenčné zosilňovače Stavba oscilátorov, zmiešavačov Stavba modulátorov, demodulátorov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- realizovať práce prostredníctvom projektovej dokumentácie, predložených zapojovacích schém - realizovať značenie vodičov na svorkovniciach a jednotlivých komponentoch v rozvádzačoch - aktívne asistovať elektrotechnikovi s vyššou kvalifikáciou pri skúšaní a oživovaní rozvádzačov |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Práca s elektronickými celkami s analógovými a číslicovými integrovanými obvodmi/91 | |
Obsah: | ||
Oboznámenie sa s funkciou analógového integrovaného obvodu, meranie, spôsob opravy Kontrola obvodov s operačnými zosilňovačmi, meranie, spôsob opravy Kontrola obvodov s integrovanými stabilizátormi napätia Frekvenčné meniče základy Návrh a realizácia signalizačných, blokovacích okruhov (Bezpečnostné relé a jeho aplikácia v praxi) Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- vybrať vhodnú súčiastku pre potreby jej využitia pri realizácii jemu zverenej úlohy - vytvoriť jednoduchý program na ovládanie I/O zariadenia podľa zadania |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Funkcie, meranie a opravy špecifických a elektronických zariadení/35 | |
Obsah: | ||
Spínacie obvody, senzory – stavba a overenie funkcie Impulzové a tvarovacie obvody – funkcia, meranie Číslicové obvody – funkcie, meranie Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- stavbu, funkciu a zloženie spínacích obvodov - použitie jednotlivých typov senzorov v praxi - princípy a postupy pri meraniach číslicových obvodov |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Sústruženie/42 | |
Obsah: | ||
BOZP Sústruženie vonkajších valcových plôch Sústruženie vnútorných valcových plôch Vŕtanie, vyhrubovanie a vystružovanie na sústruhu Zapichovanie, upichovanie Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- správne vybrať jednotlivé komponenty a časti pracovného nástroja - správne technologické postupy pre realizáciu jemu zverenej úlohy - správne uchytiť materiál určený na opracovanie - použiť potrebné nástroje k splneniu zadanej úlohy |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Frézovanie/42 | |
Obsah: | ||
BOZP Rovinné plochy Pravouhlé plochy Frézovanie drážok Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- správne a bezpečné zásady a technologické postupy pri práci s technologickým zariadením - samostatne obsluhovať zariadenie, realizovať výmenu jeho pracovných súčiastok - po práci vykonať údržbu zariadenia |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Klampiarske práce/21 | |
Obsah: | ||
Orysovanie materiálu Strihanie materiálu Ohýbanie materiálu Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- správne použiť pracovný nástroj - zhodnotiť parametre použitého materiálu pre realizáciu pridelenej úlohy - zásady správneho a bezpečného upnutia materiálu |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Brúsenie/10 | |
Obsah: | ||
BOZP Brúsenie rovinných plôch Brúsenie valcových plôch Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- správne použiť pracovný nástroj - zhodnotiť parametre použitého materiálu pre realizáciu pridelenej úlohy - zásady správneho a bezpečného upnutia materiálu |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Vŕtanie/25 | |
Obsah: | ||
BOZP, obsluha a ovládanie strojov Rezné podmienky, odber skúšobnej triesky Vŕtanie valcových dier Súborná práca |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- správne použiť pracovný nástroj - zhodnotiť parametre použitého materiálu pre realizáciu pridelenej úlohy - zásady správneho a bezpečného upnutia materiálu |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Elektropneumatika/35 | |
Obsah: | ||
Priame riadenie jednočinného valca Priame riadenie dvojčinného valca Nepriame riadenie dvojčinného valca Polohovanie Použitie koncového spínača Monostabilný ventil, samodržné relé Svorkovnicový plán Použitie bezdotykových snímačov Zapojenie trvalého chodu Zapojenie s tlakovým snímačom Zapojenie s časovým relé Zapojenie s čítačom Sekvenčné zapojenie valcov |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- princípy pôsobenia jednočinného a dvojčinného valca - správne vybrať, použiť a zapojiť tlakové ventily, bezdotykové snímače, časové relé - popísať, vysvetliť a podľa navrhnutej schémy aj zrealizovať požadovaný návrh zapojenia - odstrániť a identifikovať poruchy, ktoré sa vyskytli v realizovanom zapojení - vysvetliť princíp činností tlakových ventilov |
||
Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Projekt – Triediaca stanica/126 | |
Obsah: | ||
Výroba základných dielov podľa daného projektu Zapájanie jednotlivých elektrotechnických súčiastok podľa stanovenej elektro technickej dokumentácie Postupné sprevádzkovanie triediacej stanice |
||
Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
- používať jednotlivé obrábacie stroje na výrobu jednotlivých súčiastok projektu - správne zapojiť a nainštalovať elektrotechnické súčiastky podľa stanoveného zadania projektu - sprevádzkovať a otestovať činnosť daného zariadenia podľa zadania |
||
Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. V kapitole Priemyselné automaty je v Žiak má vedieť naviac malé a? Alebo niečo vypadlo? |
![]() |
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2025 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |