Autor: Duálna Akadémia
Vytvorené: 03. 06. 2020 Tlačiť
| Odbor a číslo podľa ŠVP: | x | MECHANIK MECHATRONIK, 2679 K | 
| Predmet a ročník: | Odborný výcvik, 1. ročník | |
| Forma za celý predmet: | 15 hodín týždenne, spolu 495 vyučovacích hodín | |
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Úvod/8 | |
| Obsah: | ||
| Bezpečnosť a prevádzkové predpisy Bezpečnosť práce, protipožiarna ochrana Prvá pomoc pri úraze Organizácia pracovísk | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - význam koncepcie predchádzania úrazu a požiaru. - podať účinnú prvú pomoc , špeciálne so zameraním na následky úrazu elektrickým prúdom - ovládať manipuláciu s ručnými hasiacimi prístrojmi - správne postupy pri likvidácii požiaru | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Základy ručného spracovania materiálov/54 | |
| Obsah: | ||
| Plošné meranie a orysovanie Rezanie kovov, strihanie, ohýbanie Pilovanie plôch Vŕtanie a vystružovanie dier Ručné rezanie závitov | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - správne a presne vymerať a označiť rozmiestnenie jednotlivých otvorov a následne vie samostatne zrealizovať jemu pridelenú úlohu - namerať, vyvŕtať a vystružovať otvory - ručné rezanie závitov | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Základy elektromontážnych prác/90 | |
| Obsah: | ||
| Základné elektronické súčiastky a materiál Zásady skúšania, pripojovania a kontroly Základy spájkovania Zapojovanie elektronických obvodov podľa schémy Montáž a demontáž jednoduchých podzostáv Montáž súčiastok a zostáv Demontáž, výmena a opravy súčiastok | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - rozoznať, navrhnúť a použiť jednotlivé druhy elektronických súčiastok - správny technologický postup pri spájkovaní jednotlivých druhov materiálov s dôrazom na dostatočnú kvalitu vyhotoveného spoja - prečítať, vyhodnotiť a prípadne aj nakresliť schému elektronického obvodu - samostatne zrealizovať vyhotovenie zostavy elektronického obvodu - nájsť poškodenú súčiastku napojenú v zostave elektronického obvodu a následne zrealizovať jej výmenu | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Pneumatika/30 | |
| Obsah: | ||
| Priame riadenie jednočinného valca Nepriame riadenie a negácia signálu Nepriame riadenie 2-činného valca Regulácia rýchlosti piesta Zapojenie spätných ventilov, polohovanie Zvýšenie rýchlosti piesta Logické funkcie Zapojenie pamäťových prvkov Spínacie polohy koncovej polohy Tlakový spínací ventil Zapojenie časovacieho ventilu Zapojenie s čítačom Kombinácia ventilov Sekvenčné zapojenie valcov | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - využiť pohybovú funkciu jednočinného a dvojčinného valca a jeho správne nastavenie v uzavretom pneumatickom obvode - eliminovať negatívne účinky vysokého zrýchlenia prostredníctvom zapojenia externých tlmičov - zvoliť a nastaviť správnu hodnotu stlačeného vzduchu v rozvode - správne nastavenie hraničných hodnôt koncových polôh valcov - zvoliť správnu rýchlosť vzduchu v obvode prostredníctvom škrtiaceho spätného ventilu - zabezpečiť správne číslovanie jednotlivých komponentov podľa schémy zapojenia - zvoliť správne a ideálne miesto pre umiestnenie jednotlivých prvkov v obvode s dôrazom na umiestnenie ventilov - nájsť prípadne miesto poruchy, analyzovať jej príčinu a následne zrealizovať aj opravu | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Hydraulika/30 | |
| Obsah: | ||
| Meranie prietokovej charakteristiky čerpadla Meranie charakteristiky tlakového ventilu Meranie hydraulického odporu Zapojenie spätných ventilov Jednočinné zapojenie 2-činného valca Zapojenie 2-činného valca Zapojenie hydraulického napínača pása Zapojenie s hydraulickým akumulátorom Zapojenie prietokového regulačného ventilu Stabilizácia záťaže Zapojenie tlak obmedzujúceho ventilu Sekvenčné zapojenie valcov | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - samostatne posúdiť, zhodnotiť a navrhnúť parametre a požiadavky a následne zostaviť a nakonfigurovať funkčný hydraulický okruh - realizovať montáž a pripojenie jednotlivých komponentov funkčného hydraulického okruhu - využiť pohybovú funkciu jednočinného a dvojčinného valca a jeho správne nastavenie v uzavretom hydraulickom obvode - správne nastaviť hraničné hodnoty koncových polôh valcov - zvoliť správne a ideálne miesto pre umiestnenie jednotlivých prvkov v obvode s dôrazom na umiestnenie ventilov a čerpadiel - nájsť prípadné miesto poruchy, analyzovať jej príčinu a následne zrealizovať aj opravu | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Inštalačná technika/49 | |
| Obsah: | ||
| Úprava a ukladanie vodičov Istiace prvky sietí Dimenzovanie vodičov Výroba predlžovacích káblov Montáž elektrickej inštalácie v budovách Meranie bezpečnosti rozvodných sietí | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - samostatne aplikovať v praxi požiadavky elektrotechnických noriem a predpisov so zohľadnením optimálnych istiacich pomerov | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Riadiaca technika/60 | |
| Obsah: | ||
| BOZP pri práci s riadiacou technikou Ovládacie prvky riadiacej techniky, snímače Relé, stýkače, ističe, prúdové chrániče, motorové spúšťače Zapojenie štart-stop Zapojenie reverzácie motora Zapojenie Y / D s tlačidlami Zapojenie YY/D s tlačidlami Motory | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - dodržiavať pracovné a organizačné predpisy so zameraním na prácu s točivými strojmi - samostatne posúdiť, vyhodnotiť, navrhnúť a následne aj nainštalovať potrebné komponenty ovládacích a výkonových obvodov - nájsť prípadné miesto poruchy, analyzovať jej príčinu a následne aj zrealizovať aj opravu - aplikovať samostatne v praxi požiadavky elektrotechnických noriem a predpisov so zohľadnením optimálnych istiacich pomerov a selektivity istenia - členenie štandardnej výstavby a podmienky montáže ovládacej časti a obvodov | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Základy elektromechanických prác/24 | |
| Obsah: | ||
| Spájanie optických káblov a vlákien Úpravy koncov vodičov Káblové formy a zväzky vodičov Montáž a demontáž konektorov, svorkovníc Zásady skúšania elektrických obvodov | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - delenia optických vlákien - správne spájať optické vlákna - namontovať konektory na optické vlákna - rozoznať rôzne druhy káblov podľa systémových značiek a významu jednotlivých druhov izolácií - navrhnúť správny technologický postup pri spájaní jednotlivých druhov káblov a vedení a ich pripojovanie v rozvádzačoch rozvodných krabiciach, spotrebičoch a podobne - zmerať izolačný a prechodový odpor zrealizovanej trasy alebo káblového spoja | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Sústruženie, frézovanie, brúsenie/96 | |
| Obsah: | ||
| Bezpečnostné predpisy, ochranné pomôcky Základné druhy sústruhov, fréz, brúsok Obsluha a ovládanie strojov Druhy nástrojov a spôsoby upínania Rezné podmienky, odber skúšobnej triesky | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - správne a bezpečné zásady a technologické postupy pri práci s technologickým zariadením - samostatne obsluhovať, realizovať výmenu jeho pracovných súčiastok - po práci vykonať údržbu zariadenia | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Montáž súčiastok. zariadení a mechanizmov/24 | |
| Obsah: | ||
| Druhy spojov Spojovacie súčiastky Súčiastky na prenášanie otáčavého pohybu Prevody a mechanizmy | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - zvoliť a následne použiť vhodný typ pracovného náradia - zhodnotiť kvalitu zverenej pracovnej úlohy | ||
| Názov tématického celku/rozsah vo vyučovacích hodinách: | Projekt - Mechatronický systém/30 | |
| Obsah: | ||
| Výroba základných mechanických dielov projektu  Číslicová technika | ||
| Vzdelávací cieľ (žiak má vedieť): | ||
| - rozoznať bežne používané druhy materiálov - zhodnotiť vyhotovenie niektorých profilov, tvaroviek a polotovarov - správne použiť pracovné nástroje k realizácii zverenej úlohy - vysvetliť princíp základných logických funkcii - vysvetliť logickú funkciu pomocou Boolovej algebry | ||
| Poznámka (autor, dátum dodania, úpravy, chyby...): | ||
| Od MJU som dostal ŠkVP 19.4.2020. V obsahu Hydraulika som doplnil slovo valcov. Názov projektu som dal s veľkým M. | ||
|  | 

| 
 · Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
 
            Členstvo na portáli
             
            Poznámka pre autora
             Copyright © 2013-2025 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |