Vytvorené: 28. 02. 2014 Tlačiť
Za kľúčové schopnosti manažérov sa pokladajú tieto:
1.-odborné, t.j. schopnosti manažérov potrebné na vykonávanie špecializovaných aktivít,
2.-interpersonálne, t.j. schopnosti komunikovať, vedieť pochopiť a motivovať,
3.-koncepčné, t.j. manažéri potrebujú takú rozumovú kapacitu, aby:
Predpokladom manažérskeho úspechu sú aj ďalšie schopnosti. A to:
4. diagnostické, t.j. schopnosti manažérov rozpoznať vyskytujúce sa problémy v organizácii štúdiom ich symptómov,
5. analytické schopnosti,sú doplnkom diagnostických schopností a znamenajú spôsobilosť manažéra vedieť určiť kľúčové faktory v danej situácii, vidieť ich vo vzájomnej súvislosti a vedieť rozhodnúť, ktorým z nich teba venovať najväčšiu pozornosť.
Rozsah jednotlivých druhov schopností, ktoré potrebujú manažéri na rozličných úrovniach riadenia organizácie, je rôzny[1].
Aj o manažéroch platí, že o ich schopnostiach najlepšie hovoria dosahované pracovné výsledky.
Manažérske funkcie sú nasledujúce:
1.-plánovanie - ide o projektovanie budúceho stavu/predvídanie pravdepodobných budúcich udalostí, rozhodovanie o rôznych stránkach budúcej činnosti. Určujú sa ním ciele organizácie a zároveň sa stanovujú cesty ako tieto ciele dosiahnuť v stanovenom čase a na požadovanej úrovni,
2.-organizovanie - je premena plánov na konkrétnu činnosť, alebo tiež stanovenie úloh ľuďom tak, aby včas a efektívne/s minimálnymi nákladmi a úsilím, plnili ciele organizácie alebo plánované úlohy,
3.-vedenie - je proces ovplyvňovania vedúceho jeho podriadených tak, aby sa dobrovoľne a ochotne zúčastňovali na plnení/dosahovaní skupinových cieľov,
4.-kontrola - má za úlohu včas a hospodárne zistiť odchýlky medzi plánmi alebo zámermi a ich realizáciou. Odchýlky je nutné podrobiť rozborom a na ich základe prijať závery a uplatniť ich v praxi,
5.-rozhodovanie - je proces, keď manažér analyzuje a uvažuje a výsledkom týchto procesov je rozhodnutie.
Manažér je ústrednou osobnosťou v podniku, oddelení alebo prevádzke. Nesie zodpovednosť nielen za výkon úloh, ale do značnej miery ovplyvňuje aj pracovnú atmosféru, interpersonálne vzťahy a ich budovanie v rámci pracovnej skupiny alebo tímu. Vo všetkých organizáciách, a to ziskovo i neziskovo orientovaných, pôsobia manažéri. V spoločnosti majú významné poslanie, pretože v dobrom i zlom ovplyvňujú jej činnosť a výsledky[2].
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |