Vytvorené: 30. 04. 2014 Tlačiť
Ak ho chápete ako proces poznávania a posudzovania žiaka, jeho vedomostnej úrovne, pracovnej a učebnej činnosti, jej prejavov a výsledkov, tak prispieva k celkovej regulácii učebného procesu.
V matematike hodnotíme:
S predmetom hodnotenia sú úzko späté jeho kritériá. Pedagogický slovník uvádza základné kritériá na hodnotenie prospechu žiaka: úplnosť - hĺbku - uvedomenosť - trvalosť osvojenia vedomostí, zručností a návykov, ktoré stanovujú učebné osnovy.
Základným hľadiskom, ktorým sa riadi učiteľ keď hodnotí vedomosti žiakov, je predovšetkým ich rozsah. Učiteľ pozoruje, či žiak ovláda celé učivo predpísané osnovami, alebo či sú v jeho vedomostiach medzery. Dôležitým meradlom pri hodnotení prospechu žiaka je aj to, do akej hĺbky chápe učivo a ako vie nadobudnuté vedomosti použiť v praxi.
Klasifikácia prospechu je súčasťou výchovno-vzdelávacieho procesu. Jej cieľom je vyjadriť príslušným klasifikačným stupňom vedomosti, zručnosti a návyky, ktoré si žiaci osvojili, a podnecovať ich záujem o dopĺňanie a upevňovanie získaných vedomostí, zručností a návykov a zvládnutie širšej problematiky predmetu. Najčastejšou formou hodnotenia je hodnotenie klasifikačnými stupňami. U nás je na hodnotenie prospechu zavedená päťstupňová klasifikačná stupnica, a preto rozšírená klasifikačná stupnica o rôzne plus, mínus, výkričník a pod., odporuje prepisom a sťažuje klasifikáciu.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |