Vytvorené: 30. 04. 2014 Tlačiť
Pre zavádzanie nových pojmov by malo platiť nasledovné:
1.-Pojmy nezavádzajte formálne, detailne ich konkretizujte. Podľa možností pri ich zavádzaní použite konkrétno-induktívnu metódu.
2.-Pojmy zavádzajte čo najprirodzenejšou cestou. Podľa možností čo najčastejšie veďte žiakov k samostatnému štúdiu a definovaniu skúmaného pojmu.
3.-Pojmy, termíny a definície, ktoré zavádzate, treba podrobne vysvetľovať a nedopustiť, aby si žiaci utvárali nesprávne predstavy o zavedených pojmoch.
4.-V priebehu štúdia nových pojmov treba odhaľovať vzťahy medzi novým pojmom a pojmami už známymi, poukazovať na analógiu v charakteristike nových pojmov a známych pojmov.
5.-Na každej hodine opakovať žiakom známe definície, dôležité pojmy, ktoré súvisia s pojmami študovanými na danej hodine. Vyžadovať správne reprodukovanie podstaty definície definovaného pojmu, a nie zapamätanie si definície pojmov spamäti.
6.-Pri osvojovaní si učiva prísne sledovať reč žiakov; vyžadovať presnosť, krátkosť a strohosť pri formulovaní definícií.
Treba mať na zreteli, že ľahšie je predchádzať chybám ako ich naprávať. Učiteľ sa musí takouto prevenciou zaoberať v svojej vyučovacej činnosti stále.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |