Autor: Viktória Roganská
Vytvorené: 09. 12. 2014 Tlačiť
Každá marketingová stratégia má určité spoločné znaky, bez ktorých by nebola funkčná. Rešpektuje zásady marketingu, ktorými sú uspokojenie potrieb zákazníka (v centre pozornosti je zákazník), orientácia na trh (trhové príležitosti a medzery), zohľadnenie konkurencie, ciele podniku, jeho možnosti a dispozície. Marketingová stratégia slúži na udržanie konkurenčnej výhody podniku prostredníctvom zrealizovaného cieľa (v podobe konkrétneho výrobku, služby, idey) a je úspešná za predpokladu, že náklady, ktoré s jej realizáciou súvisia, boli vynaložené efektívne[1].
Nestačí, že v stratégii je obsiahnutá reakcia na aktuálne udalosti na trhu, sama by totiž tieto udalosti mala ovplyvňovať. Aby toho bola marketingová stratégia schopná, je nevyhnutné zabezpečiť dostatok informácií o externom prostredí, tieto vedieť vyhodnotiť, spracovať a využiť. Marketingové stratégie sú dlhodobejšieho charakteru, keďže súvisia priamo s víziami a cieľmi podniku[2].
Preukázateľnosťou úspešnosti marketingovej statégie je teda aj časové hľadisko – obdobie, počas ktorého podnik túto využíva bez toho, aby musel stratégiu výraznejším spôsobom upravovať, modifikovať, či dokonca vypracovať nanovo.
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |