Autor: Viktória Roganská
Vytvorené: 10. 12. 2014 Tlačiť
Ak chceme preniknúť do podstaty a obsahu marketingovej stratégie, musíme sa zamerať na riešenie nasledujúcich úloh[1]:
Jasné a reálne určenie strategických cieľov
Ciele sa dotýkajú rozvoja všetkých zložiek marketingového mixu.Sekundárne marketingové ciele úzko súvisia s podnikovými, ktoré sú primárne. Ciele sa týkajú výrobkov a trhov, neobsahujú ešte návody, ako tieto ciele dosiahnuť. Sú súčasťou marketingového plánu, preto musia byť jasne formulované. Dávajú odpovede na 4 otázky: čo, koľko, pre koho a kedy[2].
Dôležité je stanoviť okrem hlavných cieľov aj podporné a doplnkové ciele[3].
Reálny záber
Strategické ciele by sa mali dať zhrnúť do výrazu SMART[4]:
S predstavuje anglické slovo specific, v preklade špecifické. Ciele by mali jednoznačne určovať smerovanie podniku a to, čo chce podnik dosiahnuť.
M predstavuje anglické slovo measurable a vyjadruje veľkosť podielu na trhu, o ktorý sa podnik usiluje.
A predstavuje anglické slovo achievable a znamená dosiahnuteľnosť cieľov pri využití možností, ktoré podnik v danej situácii má.
R predstavuje anglické slovo relevant, v preklade dôležitosť. Cieľ musí mať dostatočnú váhu pre podnik, ktorý ho bude realizovať.
T označuje time bound, platnosť cieľa v určitom časovom období.
Charakter plánovacieho dokumentu
Pri tvorbe stratégie často chýba inovatívnosť, ktorá súvisí s nedostatkom odvahy riskovať.
Neustále a systémové skúmanie trhu
Marketingová stratégia v sebe zahŕňa rozsiahle informácie o externom a internom prostredí podniku, rovnako ako aj informácie o konkurenčnom (odvetvovom) prostredí. Je nevyhnutné dokonale poznať súčasný stav podniku, príležitosti a hrozby pre sformulovanie vhodnej marketingovej stratégie. Ide o zosúladenie aktivít podniku s potrebami a príležitosťami na trhu.
Vypracovanie variantov riešenia
Úzko súvisí s monitorovaním zmien a so schopnosťou podniku vedieť sa týmto zmenám v čo najkratšom čase a čo najlepšie prispôsobiť, resp. prispôsobiť im obsah a podstatu marketingovej stratégie.
Vymedzenie optimálneho časového obsahu
Náročnosť vzniku, tvorby, príprav a realizácie každej marketingovej stratégie si vyžaduje, aby z časového hľadiska bolo jej optimálne využitie čo najdlhšie. Časové vymedzenie účinnosti marketingovej stratégie z dlhodobého hľadiska je vždy len približné a súvisí so skutočnosťou, že nikto nevie dopredu presne predvídať kedy, kde a k akým podstatným zmenám na trhu dôjde. Časový obsah v sebe taktiež zahŕňa horizont, počas ktorého sa má dosiahnuť vytýčený cieľ.
Určenie zodpovedných pracovníkov
Je potrebné nie len určiť výkonných pracovníkov, ale vybrať pracovníkov, ktorí budú zodpovedať za realizáciu a riadenie marketingovej stratégie.
Sledovanie a optimalizovanie vynaložených nákladov
Kontrola a monitoring nákladov a príjmov slúžia na vyhodnotenie súladu medzi realizáciou marketingovej stratégie a rozpočtom. Dôležité je pri tom mať vopred určené merítka kontroly.
Uplatňovanie regulačných opatrení
Objektívny a nestranný marketingový audit podáva okrem iného aj komplexné vyhodnotenie cieľov a stratégií podniku. Prostredníctvom informácií z vnútorného a vonkajšieho prostredia podniku preveruje, či marketingové ciele reálne korešpondujú s aktuálnou situáciou na trhu. Skúma, či zvolená stratégia vhodným spôsobom napomohla k dosiahnutiu stanovených cieľov. Vyhodnotením auditu je odkrytie problémových oblastí, silných a slabých stránok, rizík a príležitostí, ktoré sa počas realizácie marketingovej stratégie objavili. Následne je na základe zistených skutočností možné vytvoriť plán opatrení a zabezpečiť tak zlepšenie a uskutočniť potrebné zmeny v ďalších nadväzujúcich podnikových aktivitách[5].
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |