Autor: Zdeněk Obdržálek, Kinga Horváthová a kolektív
Vytvorené: 09. 12. 2016 Tlačiť
Podstatou realizácie benchmarkingu v školstve je preštudovať dobre fungujúce procesy (výchovné, vzdelávacie, riadiace, a podobne) iných škôl a po vyhodnotení ich uplatniť na vlastnej škole.
Mnohé školy majú záujem o neustále zlepšovanie svoje výkonnosti a kvality výstupov voči svojim odberateľom služieb (žiakom, rodičom, učiteľom, podnikom, stredným školám, vysokým školám, zamestnávateľom. Vykonávanie benchmarkingu je motivované tou črtou organizácie, ktorá je pre ňu typická, stáva sa nástrojom na odhalenie slabších miest školy a hľadania spôsobov ich odstránenia. Nositeľom tejto aktivity môže byť riaditeľ školy, ale aj samotní učitelia.
Základným pravidlom benchmarking je otvorenosť. Porovnávať možno vedenie školských dokumentov, študijné výsledky žiakov, vyučovacie metódy učiteľov v jednotlivých predmetov, organizáciu a priebeh prijímacích skúšok a maturitných skúšok, spoluprácu so sociálnymi partnermi, organizáciu školských slávností.
Praktická realizácia benchmarkingu môže mať rôznu podobu, ktoré určujú jednotlivé kategórie:
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |