Autor: Frederik Krucovčin

Vytvorené: 22. 07. 2017 Tlačiť

Spokojný zamestnanec je ten, ktorému zamestnávateľ...

pred pracovným pohovorom:

  • neuvádza ako výhodu požadovanú komunikáciu zamestnanca so zákazníkmi v cudzom jazyku,
  • odpíše aj uchádzačom, ktorých žiadosť o prijatie neakceptuje,
  • preplatí pozvaným  účastníkom pracovného pohovoru cestovné náklady
  • presne špecifikuje dátum nástupu uchádzača o prácu,
  • uvedie v ponuke práce cenu stravného lístka poskytovaného zamestnancom,
  • uvedie v ponuke práce skutočnú výšku mesačnej odmeny za vykonanú prácu a nie iba orientačnú výšku hrubého platu,
  • váži si čas uchádzača o pracovnú pozíciu. Termín konania a čas stretnutia by mal vyhovovať obom stranám,
  • zabezpečí konanie pohovoru v tichom prostredí, kde jeho účastníci nie sú vyrušovaní a rozptyľovaní, majú pocit súkromia...

počas konania pracovného pohovoru:

  • nezabúda, že počas pracovného pohovoru nemá právo klásť uchádzačovi osobné otázky,
  • upozorni kandidáta, že ak je benefitom 13. plat, vyplatí ho zamestnancovi na konci roka vo výške, ktorá zodpovedá počtu mesiacov, ktoré zamestnanec v roku prijatia odpracoval[1].  

si uvedomuje svoje chyby a minimalizuje to, aby:

  • bol večne nahnevaný a nikdy sa mu nič nepáčilo,
  • nepoužíval pri hodnotení svojich zamestnancov rovnaký meter,
  • nerešpektoval názor zamestnancov a nepýtal sa naň, 
  • odsúval donekonečna riešenia problémov svojich zamestnancov, 
  • úprimne nepochválili svojich zamestnancov,
  • v kritických/krízový situáciách:
    • kričal,
    • nadával,
    • urážal zamestnancov,
    • vyhrážal sa im, 
    • zneužíval svoje postavenie ako argument.

si uvedomuje nedostatky pracoviska zamestnancov. Dbá na to, aby: 

  • dal zamestnancom k dispozícii chladničku, kávomat, rýchlovarnú kanvicu, mikrovlnku,
  • kontroloval doplnenie toaletného papiera a mydla aj na toaletách zamestnancov,
  • kuchynka alebo šatňu zamestnancov neslúžila aj ako príručný sklad,
  • nezabúdal na svoju povinnosť spojenú so zabezpečením pitného režimu zamestnancov,
  • nezabúdal na zákonom stanovené pravidlá týkajúce sa prestávok na obed.

uvedomuje nedostatky školení zamestnancov. Dbá na to, aby: 

  • ak bolo školenie vo voľnom čase zamestnanca, zaplatil mu nadčas. Zároveň aby sa táto nová pracovná činnosť objavila v zmluve a bol na výplatnej páske zamestnanca vyšší plat,
  • boli školenia organizované po menších častiach a v menších pracovných skupinách, 
  • malo školenie adekvátnu dĺžku náročnosti a dôležitosti preberanej problematiky,
  • nebolo žiadne školenie „zbytočné“, vysielal na školenie iba ľudí, ktorí ho naozaj potrebujú,
  • „nehádzal ľudí do vody“ a pred samostatným vykonávaním pracovnej pozície zamestnancov zaškolí,
  • nenútil zamestnancov chodiť na zbytočné školenia, prípadne zabezpečil, aby sa školenie zbytočne „nenaťahovalo“,
  • plánoval školenia s konkrétnym cieľom,
  • si preveril kvalitu školenia u zamestnancov, 
  • zúčastnil sa školenia, aby tak uistil o jeho kvalite.

motivuje a zaujímate sa o svojich zamestnancov. Uvedomuje si, že výborný zamestnávateľ je ten, ktorý:

  • ciele zamestnancov neprehodnocuje a nemení príliš často a tým pádom ich nemätie a nedemotivuje,
  • informuje o použití nápadov zamestnancov a ich úspešnosti,
  • má záujem o to vedieť, čo motivuje jeho zamestnancov,
  • má záujem vedieť potreby zamestnanca a pomáha zamestnancovi ich uspokojovať,
  • nedopustí, aby pohyblivú položku na peňažnej odmene považoval zamestnanec za demotivujúcu,
  • pochváli zamestnancov,
  • povzbudí zamestnancov tým, že nastavuje vysoké ciele, avšak také, ktoré sú reálne dosiahnuteľné. Pri stanovení cieľov dá slovo aj zamestnancom,
  • sa zaujíma o to, akú kvalitu podpory zamestnanec požaduje.

aplikuje v praxi nateraz univerzálne odporúčania[2]Výborný zamestnávateľ je ten, ktorý:

  • dáva odmenu zamestnancom podľa zodpovednosti a výkonu, nikdy nie podľa veku a postavenia,
  • dáva zamestnancom správne a presné informácie,
  • hovorí so zamestnancami o pracovných problémoch, aby tak zabránil ich zhoršeniu,
  • je pozitívne naladený,
  • na chyby upozorňuje jasne a zrozumiteľne,
  • nesľubuje zamestnancom peniaze, keď nemôže navýšiť zdroje,
  • nespravodlivo neodmeňuje, používa „rovnaký meter“ na všetkých,
  • oceňuje dobre vykonanú prácu, dokonca aj keď nie sú dosiahnuté všetky ciele,
  • plní sľuby,
  • ponúka zamestnancom komunikáciu, ktorá je dvojstranná, 
  • poskytne zamestnancom jednoduchý a transparentný systém odmeňovania,
  • pozná svojich zamestnancov a dokáže ich osloviť menom,
  • pri odmeňovaní zamestnancov dáva prednosť celkovému zisku pred objemom predaja,
  • pri odmietnutí požiadavky zamestnancov uvedie dôvod prečo tak urobil a podá vysvetlenie,
  • pri zistení pôvodcu problémov ho (zamestnanca) neváha kontaktovať okamžite,
  • prideľuje úlohy ako celok (aby takto zvýšil efektivitu),
  • rozdeľuje úlohy zamestnancom podľa ich mzdy,
  • sa nepodieľa na ohováraní. V tomto je príkladom pre ostatných zamestnancov,
  • sa občas zastaví za zamestnancami na kus reči, porozpráva sa aj o iných ako pracovných záležitostiach,
  • si overí či jeho priania alebo príkazy boli správne pochopené,
  • stanoví priority požiadaviek (plnenia úloh), ktoré zamestnancovi zadá. Eliminuje tak stres zamestnanca z otázky „Čo skôr?“,
  • umožňuje využívať a zvyšovať odbornosť svojich zamestnancov,
  • vie ohodnotiť zamestnanca v priateľskom a uvoľnenom ovzduší,
  • vie vysvetliť zamestnancom aké pozitíva (výhody) prinášajú nové zmeny,
  • vydáva peniaze uvážene, neutráca sa zbytočnosti,
  • vypláca zamestnancom mzdu v dohodnutom termíne. Nie neskôr,
  • zaujíma sa o názor zamestnancov,
  • získava informácie o konkrétnej práci u konkrétneho zamestnanca.
[1] Ak pracoval v mesiacoch október, november a december dostane ho výške ¼ priemerného zárobku.
[2] V budúcnosti plánujeme odporúčania rozdeliť uvedené aj na oblasti týkajúce sa odmeňovanie zamestnancov...

Naposledy upravené 29. augusta 2017.

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady