Vytvorené: 30. 12. 2020 Tlačiť

Cielené, zámerné a systematické mapovanie spokojnosti, požiadaviek, očakávaní sociálnych partnerov školy, ktoré sa uskutočňuje s cieľom zabezpečenia kvality všetkých procesov prebiehajúcich v škole.

Podľa teórie TQM existujú vonkajší a vnútorný partneri školy.

Za vnútorných partnerov školy sa považujú osoby a organizácie, ktoré vstupujú do vyučovacieho procesu.

Vonkajší partneri sú osoby a organizácie, ktoré síce nie sú súčasťou školy, ale sú s ňou v spojení:

  • zriaďovateľ (obec, samosprávny kraj, nadácia, cirkev, právnická osoba),
  • budúci zamestnávateľ,
  • školy vyššieho stupňa,
  • miestna komunita, rodič, žiak. 

Rozlišujú sa aj priami a nepriami partneri školy.

Za priamych partnerov sa považujú: 

  • priami účastníci vyučovacieho procesu, t.j. žiaci a učitelia
  • priami objednávatelia vzdelávacích programov alebo vyučovacieho procesu a tí, ktorí zabezpečujú potrebné zdroje na prevádzku školy, t.j. rodičia a zriaďovatelia,
  • organizácie, v ktorých absolvent školy pokračuje v štúdiu alebo kde sa zamestná, t.j. školy vyššieho stupňa a budúci zamestnávatelia.

Za nepriamych partnerov sa považujú: 

  • inštitúcie, ktoré určujú spoločenské a odborné požiadavky na školu, t.j. ministerstvo školstva, resp. iné rezortné ministerstvá, krajské školské úrady a samosprávy, 
  • osoby a organizácie, ktoré spolupracujú so školou a pomáhajú jej pri dosahovaní výchovno-vzdelávacích cieľov, t.j. domov mládeže, občianske združenia, kultúrne a hospodárske organizácie, športové oddiely, cirkev, súkromné osoby.

Na zmapovanie požiadaviek a spokojnosti partnerov sa používa metóda rozhovoru (interview), dotazníková metóda, analýza SWOT. 

Z metodologického hľadiska je potrebné venovať pozornosť veľkosti prieskumnej vzorky a jej zloženiu, aby vzorka bola dostatočne reprezentatívna. Metódu treba voliť tak, aby sa mohli uplatniť kritériá opakovateľnosti (vo vzorke partnerov) a komparatívnosti. Po vyhotovení použitej metódy treba zostaviť poradie požiadaviek podľa dôležitosti, t.j. určiť hierarchiu požiadaviek jednotlivých partnerov, čo zároveň umožní poukázať na ich zhody a rozdielnosti.

Výsledky analýzy dávajú odpoveď na otázky: 

1. Čo sme videli správne, 

2. Čo sme nevideli správne,

3. V čom sa rozchádzame pri posudzovaní dôležitosti. 

Na základe výsledkov analýzy sa pristupuje k vypracovaniu záverov, ktoré sa potom premietavajú do určenia cieľov a priorít školy.

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady