Programovanie robotov, play-back, teach-in, off-line, pohony robotov, pohonové systémy robotov :)

Vytvorené: 12. 07. 2021 Tlačiť

Programovanie robotov

Programovanie činnosti robota môžeme realizovať 3 základnými metódami:

  • play-back – celý pracovný postup robota sa najprv urobí manuálnym vedením ramena a riadiaca jednotka si tento pohyb zaznamená. Naučené pohyby robot donekonečna opakuje,
  • teach-in – ide o metódu postupného učenia, kedy predvádzame akú činnosť má robot predvádzať a on si túto činnosť prispôsobuje,
  • off-line – spočíva v tom, že celú činnosť do detailov, dopredu naprogramujeme a potom vložíme do robota.

 

Pohony robotov

Pohon robota môže byť realizovaný hydraulickými, pneumatickými alebo elektrickými pohonmi. Používajú sa aj roboty s kombinovaným rozmiestnením pohonov. Tieto pohony môžu vykonávať rotačný alebo translačný pohyb.

 

Štruktúra pohonu priemyselného robota

 

Pohony robotov sú prevažne tvorené elektrickými servomotormi. Pre extrémne veľké záťaže a nasadenie v prostredí s nebezpečím výbuchu sa používajú hydraulické motory (hydromotory). Pneumatické pohony sa väčšinou používajú len pre manipulátory vykonávajúce jednoduché opakujúce sa pohyby.

 

Pohonové systémy robotov

Úlohou pohonu robota je uviesť jeho rameno predpísaným spôsobom do určeného pohybového stavu tak, aby pracovný mechanizmus (efektor) realizoval požadovanú manipulačnú alebo technologickú operáciu s predpísanou presnosťou.

Inak:

Pohony robotov majú za úlohu presne polohovať koncový efektor po zvolenej dráhe a to aj s presne požadovanými parametrami (miesto, čas, tvar dráhy, rýchlosť, zrýchlenie). Aby tieto požiadavky mohol efektor splniť musí mať schopnosť operatívne vykonávať nariadenia od riadiaceho systému a zároveň mu poskytovať spätnú väzbu.

 

Pohony priemyselných robotov:

Zdroje
Prevzaté a upravené z: 
• https://ssjh.sk/dokuwiki/doku.php/mnk/definicia_struktura_a_funkcie_priemyselneho_robota.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady