Vytvorené: 28. 02. 2014 Tlačiť
Jej základom je nervový systém s jeho schopnosťou uchovávať a oživovať stopy po vnemoch (pamäťové stopy sa prejavujú ako dočasné nervové spoje a utvárajú sa na základe intenzívneho vnímania v mozgovej kôre).
Aký je rozdiel medzi pamäťou a učením?
Podobne J. N. Sokolov (1969), K. H. Pribram (1969), V. P. Zinčenko (1973) interpretujú pamäť analytickejšie ako proces uchovania informácie o signáli, ktorého pôsobenie sa už skončilo. Táto informácia môže byť využitá pri spracovaní ďalších signálov, alebo sa prejaví vo forme reprodukcie.
Učenie potom chápu ako proces, ktorým sa nové informácie kódujú a upevňujú v podobe nových programov činností a nových kognitívnych štruktúr.
Kognitívne chápanie v súčasnej psychológii dominuje. Nové výskumy vedú k chápaniu pamäti ako procesu, ktorý je rozložený v čase a je štrukturálne organizovaný, v ktorom sa vnímanie, učenie a mnémické funkcie vzájomne ovplyvňujú a prelínajú[1].
· Simulácie z fyziky· O Slovensku po slovensky· Slovenské kroje· Kurz národopisu· Diela maliarov· Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel· Odborné obrázkové slovníky· Poradňa žiadaného učiteľa· Rýchlokurz Angličtiny. Rozprávky (v mp3)· PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)Seriály:· História sveta (1÷6)· História Slovenska (1÷5)· História módy (1÷5).
Členstvo na portáli
Poznámka pre autora
Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady |