Budúcnosť - Umelá inteligencia (AI - Artificial Inteligence), heuristické metódy :)

Vytvorené: 14. 04. 2014 Tlačiť

Definovať umelú inteligenciu je ťažké rovnako ako definovať Internet, pretože tiež prechádza vývojom a výraznými zmenami. Zjednodušene ju možno označiť ako vedu o vytváraní strojov, alebo systémov používajúcich pri riešení úlohy postup, ktorý, ak by ho použil človek, by sme považovali za prejav jeho inteligencie.

Pojem umelej inteligencie vznikol v roku 1950, keď niekoľko vedcov začalo používať počítače na riešenie úloh pomocou vytvorených programov. Prvotné výsledky dosiahnuté týmto spôsobom vyvolávali veľký optimizmus. Po rozpracovaní množstva teórií a heuristikých metód (ktoré sa uspokoja aj s nepresnými údajmi, sú schopné pripustiť určitú neistotu a zvyčajne pracujú s údajmi získanými na základe pravdepodobnosti) sa zdalo samozrejmým, že silné a výkonné počítače s ich využitím dokážu riešiť najrozličnejšie problémy vo všetkých oblastiach ľudskej činnosti prostredníctvom svojej „inteligencie“.

Počas desaťročí využívania princípov umelej inteligencie sa však dospelo k záveru, že na riešenie problémov v žiadnej oblasti ľudskej činnosti nestačí iba silný, výkonný počítač, programovanie a heuristické metódy, ale sú potrebné aj vedomosti riešiteľa problému. Teda i keď počítače sú oproti človeku rýchlejšie a dôslednejšie, nie sú schopné kompenzovať neznalosť. Ak sa zamyslíme nad charakterom ľudského rozmýšľania a nad tým, s akými neúplnými informáciami človek často pracuje, je úloha napodobiť takýto proces takmer nemožná. Pre človeka je charakteristické abstrahovanie, intuícia, zabúdanie, súčasné spracovanie viacerých informácií a podobne.

Počítačový systém, ktorý rieši plánovaciu úlohu, ešte nemusí byť inteligentný, ak vypočíta niekoľko tisíc variantov, vyhodnotí ich a vyberie z nich optimálny. Inteligentný systém by bol skôr taký, ktorý by dokázal generovať len tie varianty, ktoré sú zmysluplné a prichádzajú v konečnom štádiu rozhodovania do úvahy.

Do oblasti záujmu umelej inteligencie je možné zaradiť najmä nasledovné úlohy:

  • expertné systémy,
  • riadenie robotov,
  • rozpoznávanie a spracovanie vizuálnej informácie a reči,
  • komunikácia s počítačom v prirodzenom jazyku,
  • navigácia v známom a neznámom teréne,
  • riadenie a plánovanie výrobných procesov,
  • spracovanie a analýza dát z prostredia (geológia, meteorológia, seizmika atď.),
  • data mining (nachádzanie súvislostí a závislostí v rozsiahlych údajoch),
  • adaptácia a učenie,
  • počítačové hry.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Treti pilier Fotograf_krojov On-line kurzy Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2021 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady