Aké návyky podporovať na pracovisku? :)

Tlačiť

1. Buďte otvorený novým výzvam.

  • Jedným zo spôsobov, ako toto dosiahnuť, je vhodne stanovený systém odmien.
  • Ďalšou a dlhodobo funkčnou cestou je vedenie zamestnancov osobným príkladom.
  • Odmeňte zamestnancov aj za to, že podstúpia určité riziká a za to, že sa snažia.

2. Naučte samých seba a zamestnancov aktívne počúvať, čo ostatní hovoria.

  • Počúvajte, čo hovoria vaši nadriadení a rovnako aj to, čo hovoria vaši podriadení.
  • Počúvajte zákazníkov a obchodných partnerov.
  • Zapamätajte si, že práve počúvaním nachádzate nové príležitosti.
  • Počúvajte aj názory o vašej práci od priateľov a rodiny. Možno Vás upozornia na niektoré detaily, ktoré v zápale plnenia pracovných povinností prehliadate.

3. Naučte sa skutočne počúvať (Počúvať neznamená sedieť ticho, kým príde na nás rad, aby sme mohli hovoriť).

  • Vnímajte zmysel toho, čo ostatní vravia.
  • Hľadajte aj skrytý význam v tom, čo vám hovoria.
  • Ak je toho priveľa, robte si poznámky pre lepšie zapamätanie.
  • Ak ste počuli naozaj zaujímavú radu, pokúste sa ju aplikovať v praxi. Jedine tak sa ukáže, či ste naozaj počúvali.

4. Rozdeľte si činnosti do blokov.

  • Rozdeľte si prácu do skupín navzájom súvisiacich činností. Napríklad, ak sa rozhodnete povybavovať telefonáty, tak iba telefonujte. Neprerušujte tento blok písaním e-mailov a listov. Ak idete vybavovať stretnutia, naplánujte si ich viac na jeden deň[1].
  • Realizáciu jednoduchých a stereotypných činností si presuňte na záver pracovného dňa.

5. Veďte seba i ostatných k zodpovednosti.

  • Neobviňujte ostatných za rôzne nedostatky, môže sa vám to ľahko vrátiť.
  • Naučte seba i ostatných stanovovať realistické ciele a očakávania. Bude reálnejšie ich dosiahnuť a postupne po malých krokoch sa priblížiť k žiadanému úspechu.
  • Je dôležité vedieť požiadať o pomoc, keď je to naozaj potrebné. Tím ľudí má väčšiu šancu vyhrabať sa z problémov, ako jednotlivec.
[1] Necestujte cez pol mesta iba kvôli jednému klientovi, ak môžete efektívne zrealizovať aj ďalšie stretnutia.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Treti pilier Fotograf_krojov On-line kurzy Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2021 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady