03 Organizovanie firmy :)

Tlačiť

Manažér/Riadiaci pracovník je ten kto je zodpovedný za dobrú organizáciu spoločnosti.

 

 

Preto musí: 

  • Udržovať systém

Spoločnosť je systém a systémový prístup umožňuje riadiť veci s nadhľadom a dávať im poriadok. V prípade, že každý zamestnanec spoločnosti venuje 5 % času udržiavaniu poriadku, celková výkonnosť sa zvýši až o 30 %.

  • Delegovať

Nebojte sa odovzdávať kompetencie. Keď vložíte dôveru v schopnosti podriadených, posunie Vás to dopredu. Delegovanie, ale nie len predávanie kompetencií a právomocí. Delegujúci musí byť presvedčený, podriadený je schopný nové úlohy splniť. V žiadnom prípade sa delegovaním nezbavujete zodpovednosti.

  • Rásť

Aby bola spoločnosť úspešná, musí rásť. Zamestnanci musia vidieť, že ich čaká lepšia budúcnosť. Aby ste rástli, musíte delegovať.

  • Myslieť na zákazníkov a zamestnancov

Zamestnancom je treba venovať rovnakú pozornosť ako zákazníkom. Kvalitné služby stoja na kvalitných a spokojných zamestnancoch.

  • Sledovať svoj cieľ

V ktorýkoľvek okamžik, musia zamestnanci vedieť, ako ďaleko už došli. Najlepší plán je taký, ktorý je merateľný.

  • Priebežne vyhodnocovať, ako je ďaleko

Keď idete k cieľu, musíte vedieť ako ďaleko ste už došli.

  • Štandardizovať

V prípade, že vytvoríte štandardy, umožní Vám to robiť veci opakovane a rýchlejšie, merať, porovnávať, zlepšovať. Všetkých musíte naviesť k tomu, aby sa štandardov držali. A systém bude fungovať.

  • Vymáhať informácie

Firma a práca nie sú Vianoce. Nechcite žiadne prekvapenia. Nestačí, že sú informácie v hlavách zamestnancov.

  • Kontrolovať plnenie úloh

Keď vymyslíte a zadáte úlohu, musíte ju byť schopný aj skontrolovať.

  • Poučiť sa z chýb

Chyby sa môžu stávať, ale nie opakovať. Aby sme si ich pamätali, musíme si ich zaznamenať, vyhodnotiť a navrhnúť cestu, ako sa im v budúcnosti vyhnúť[1].

  • Hľadať, čo zlepšiť

Robiť veci dobre nestačí. Nikdy nie je možné sa zastaviť. Vždy sa musí niečo zlepšovať, skúmať a aplikovať nové postupy, prístupy a technológie. 

[1] Platí aj na úspechy. musíme si ich zaznamenať, vyhodnotiť a navrhnúť cestu, ako ich v budúcnosti zopakovať.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Kurzy DA Ako sa učiť a ako učiť Príprava študentov pomocou IKT História hydrauliky História stlačeného vzduchu Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?) do 13.7.2019
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2019 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady