Autor: Viktória Roganská

Tlačiť

Súhrn zámerov a činností človeka, ktoré používa na dosiahnutie svojho cieľa[1].

Stratégie[2], odlišujúce sa náročnosťou a rizikovosťou, využíva človek odpradávna vo všetkých oblastiach života od súkromného po verejný a súvisia vo svojej podstate s jeho prežitím a expanziou. Stratégia je vždy premyslená a cieľavedomá činnosť. Riadi sa vlastným úsudkom, ale rovnako môže vychádzať už z overených a praxou vyskúšaných postupov. Pri stratégii sa teda môžeme opierať o určitý model už riešenej situácie a aplikovať ho na podobnú situáciu, problém, ktorý je potrebné ešte len riešiť. Napriek tomu by však stratégia vždy mala byť sledom výnimočných, inovátorských postupov, ktoré by mali zabezpečiť jej odlíšenie od bežného, zaužívaného správania sa v krízových situáciách. Práve tak totiž svojmu tvorcovi zabezpečí neprekonateľnosť (aspoň na určité obdobie) a možnosť profitovať z jej realizácie. Z tohto vyplýva, že trvanie žiadnej stratégie nie je nekonečné a dochádza k akémusi kopírovaniu stratégií a starnutiu stratégií. Preto je potrebné stratégie v určitom období ich realizácie obnovovať, prípadne úplne zmeniť.

Každá stratégia musí byť naplánovaná s veľkou pozornosťou a pokiaľ chceme, aby sa určitá nová myšlienka dostala do pozornosti iných, musí byť táto myšlienka udomácnená v prvom rade v našich predstavách a musíme s ňou byť stotožnený.

Stratégia určuje cieľ, stanovuje smernice a poskytuje rámec myslenia. Stratégia vám dovoľuje využívať vlastnú tvorivosť a dávať voľnosť iným ľuďom, aby aj oni využívali svoju tvorivosť spôsobom, ktorý vás neustále približuje k vášmu cieľu. V konečnom význame sú to dopredu dobre premyslené stratégie, čo vám budú dávať jasnosť a zameranie.“ [3]

Definície pojmu marketingová stratégiaPodstata (základné pojmy, ktoré ju tvoria)

[1] Samo Šaling, Mária Ivanová-Šalingová, Zuzana Maníková, Veľký slovník cudzích slov. Prešov: SAMO, 2003. 1 376 s. ISBN 80-89123-02-3.
[2] Slovo stratégia je gréckeho pôvodu.
[3] Sergio Zyman, Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. Praha: Management Press, 2005. ISBN 80-7261-134-8.
Hodnotenie užitočnosti článku:


    Veltrh cvicnych firiem EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Treti pilier Fotograf_krojov On-line kurzy Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2020 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady