Autor: Viktória Roganská

Vytvorené: 10. 11. 2014 Tlačiť

Stratégia modrého oceánu je v podstate vytváranie zvrchovaných a nedotknuteľných trhových priestorov v období globalizácie, nachádzanie nových trhových príležitostí na území, ktoré sa neustále vytvára, a to v časoch, keď ponuka mnohonásobne prevyšuje dopyt, keď stratégie podnikov vychádzajú takmer doslovne z vojenských stratégií, kde „krvavý“ boj prebieha na území, ktoré už väčšina vo svete podnikania pokladá za obmedzené, nemenné a ohraničené, a strategické myslenie sa obmedzuje na stratégie červeného „krvavého“ oceánu, ktoré sú založené na konkurenčnom správaní.

Sled stratégie modrého oceánu tvorí[1]:

  1. úžitok pre zákazníka – výnimočný úžitok,
  2. stratégia ceny – cena musí byť zaujímavá pre široký okruh zákazníkov,
  3. náklady – dodržiavať cieľové náklady, pričom strategická cena by sa nemala odvíjať len od nich,
  4. prekážky – potrebné odstrániť dopredu, aby nebránili osvojeniu nápadu.

Stratégia modrého oceánu môže vyvolávať obavy a nedôveru zainteresovaných strán t.j. zamestnancov, obchodných partnerov, širokej verejnosti. Zamestnanci by mali byť dopredu oboznámení s realizáciou novej stratégie, nového nápadu. Dôležité je spolupracovať, spoločne hľadať spôsoby, ako odstrániť a zmierniť možné hrozby, zapojiť zamestnancov do diskusie a informovať o zmenách pracovnej náplne, ich novej úlohe, odmenách, zahnať obavy obchodných partnerov z ohrozenia trhovej pozície a presvedčiť ich, že aktívnou spoluprácou si zvyšujú nádej na ďalší rast. Odpor verejnosti voči nápadu, ktorý ohrozuje určité zaužívané normy, je potrebné v predstihu eliminovať cez vysvetlenie prínosu, možností, ktoré tento nápad môže priniesť. Informovanie a vzdelávanie zainteresovaných strán vedie cez diskusiu o jeho prínosoch, dôsledkoch  a o tom, prečo je nevyhnutné osvojiť si nový nápad.

Základným kameňom stratégie „modrého oceánu“ je hodnotová inovácia. Strategická myšlienka nie je založená na súboji s konkurenciou. Kladie dôraz rovnako na hodnotu ako aj na inováciu. Tým, že sa kupujúcim aj vlastnej firme poskytne skokový prírastok hodnoty, otvorí sa  nedotknuteľný  a zvrchovaný  trhový priestor. 

[1] W. Kim Chan,  Renée Mauborgne, Strategie modrého oceánu. Praha : Management Press, 2006. 236 s. ISBN 80-7361-128-3.

Definície pojmu marketingová stratégiaPodstata (základné pojmy, ktoré ju tvoria)

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Umela inteligencia Novy narodopis Teoria poezie 3D-tlac Arduino Nove rekordy Prudove chranice Robotika Priemysel 4.0 Dejiny Slovenska do roku 1945 ang_znacky_fluidsim LOGOSoftComfort Novinky Historia elektromobilov Free e-kurzy Elektrina pre ZŠ Druhá svetová vojna Cvičebnice O troch pilieroch EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť


    Copyright © 2013-2024 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady