Autor: Viktória Roganská

Tlačiť

Stratégia modrého oceánu je v podstate vytváranie zvrchovaných a nedotknuteľných trhových priestorov v období globalizácie, nachádzanie nových trhových príležitostí na území, ktoré sa neustále vytvára, a to v časoch, keď ponuka mnohonásobne prevyšuje dopyt, keď stratégie podnikov vychádzajú takmer doslovne z vojenských stratégií, kde „krvavý“ boj prebieha na území, ktoré už väčšina vo svete podnikania pokladá za obmedzené, nemenné a ohraničené, a strategické myslenie sa obmedzuje na stratégie červeného „krvavého“ oceánu, ktoré sú založené na konkurenčnom správaní.

Sled stratégie modrého oceánu tvorí[1]:

  1. úžitok pre zákazníka – výnimočný úžitok,
  2. stratégia ceny – cena musí byť zaujímavá pre široký okruh zákazníkov,
  3. náklady – dodržiavať cieľové náklady, pričom strategická cena by sa nemala odvíjať len od nich,
  4. prekážky – potrebné odstrániť dopredu, aby nebránili osvojeniu nápadu.

Stratégia modrého oceánu môže vyvolávať obavy a nedôveru zainteresovaných strán t.j. zamestnancov, obchodných partnerov, širokej verejnosti. Zamestnanci by mali byť dopredu oboznámení s realizáciou novej stratégie, nového nápadu. Dôležité je spolupracovať, spoločne hľadať spôsoby, ako odstrániť a zmierniť možné hrozby, zapojiť zamestnancov do diskusie a informovať o zmenách pracovnej náplne, ich novej úlohe, odmenách, zahnať obavy obchodných partnerov z ohrozenia trhovej pozície a presvedčiť ich, že aktívnou spoluprácou si zvyšujú nádej na ďalší rast. Odpor verejnosti voči nápadu, ktorý ohrozuje určité zaužívané normy, je potrebné v predstihu eliminovať cez vysvetlenie prínosu, možností, ktoré tento nápad môže priniesť. Informovanie a vzdelávanie zainteresovaných strán vedie cez diskusiu o jeho prínosoch, dôsledkoch  a o tom, prečo je nevyhnutné osvojiť si nový nápad.

Základným kameňom stratégie „modrého oceánu“ je hodnotová inovácia. Strategická myšlienka nie je založená na súboji s konkurenciou. Kladie dôraz rovnako na hodnotu ako aj na inováciu. Tým, že sa kupujúcim aj vlastnej firme poskytne skokový prírastok hodnoty, otvorí sa  nedotknuteľný  a zvrchovaný  trhový priestor. 

[1] W. Kim Chan,  Renée Mauborgne, Strategie modrého oceánu. Praha : Management Press, 2006. 236 s. ISBN 80-7361-128-3.

Definície pojmu marketingová stratégiaPodstata (základné pojmy, ktoré ju tvoria)

Hodnotenie užitočnosti článku:


    Veltrh cvicnych firiem EP je spat Prehlad Fyzika Prehlad Informatika Treti pilier Fotograf_krojov On-line kurzy Ako sa učiť a ako učiť Dejiny sveta Dejiny Slovenska

     

    O VŠETKÝCH KURZOCH 

     

    · Simulácie z fyziky 
    · O Slovensku po slovensky 
    · Slovenské kroje
    · Kurz národopisu
    · Diela maliarov
    · Kontrolné otázky, Domáce úlohy, E-testy - Priemysel
    · Odborné obrázkové slovníky
    · Poradňa žiadaného učiteľa
    · Rýchlokurz Angličtiny
    . Rozprávky (v mp3)
    · PREHĽADY (PRIBUDLO, ČO JE NOVÉ?)
    Seriály:
    · História sveta (1÷6)
    · História Slovenska (1÷5)
    · História módy (1÷5).

                                       
    Členstvo na portáli
    Mám účet a chcem sa prihlásiť Prihlásiť sa
    Nemám účet, ale chcel by som ho získať Registrovať sa
    Poznámka pre autora

    Ak ste na stránke našli chybu, dajte nám vedieť

    Newsletter

    Nenechajte si ujsť žiadny nový článok

    @

    Copyright © 2013-2020 Wesline, s.r.o. Všetky práva vyhradené. Mapa stránky ako tabuľka | Kurzy | Prehľady